" خانه پاکیزه " به جشنواره تئاتر فجر حال و هوای موزیکال می‌دهد

به گزارش افکارنیوز، مانلی حسین‌پور درباره نمایش " خانه پاکیزه " که در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر امسال روی صحنه می رود گفت: این نمایش یک کار رئال نوشته سارا رول نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی است که در بخش هایی به رئال جادویی و یا فضای فانتزی می‌رسد.

وی درباره داستان و حال و هوای این نمایش توضیح داد: " خانه پاکیزه " داستان زوجی را روایت می کند که از صبح تا شب سر کار می روند. زندگی آنها به سمت روزمره‌گی پیش می رود و بعد با آمدن یک خدمتکار برزیلی وقایعی رخ می‌دهد… البته این نمایش، داستان‌های فرعی تری نیز دارد مثلا مرد این خانواده به زن دیگری که سرطان دارد نزدیک می شود چون هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارد.

این کارگردان تئاتر درباره جذابیت های انتخاب این متن بیان کرد: هرکدام از این شخصیت ها به نوبه خود برای من جذاب بودند و من به راحتی توانستم با این متن ارتباط برقرار کنم. یکی از این جذابیت‌ها این بود که این شخصیت‌ها از جایگاهی که دارند راضی نیستند و مجبورند جایگاه دیگری داشته باشند. به همین دلیل من فکر کردم که این متن می تواند به زندگی مردم ایران نزدیک باشد. همچنین فضای فانتزی و موزیکال کار نیز بر جذابیت های آن افزوده است.

کارگردان نمایش " خانه پاکیزه " درباره تغییراتی که در متن نمایشنامه داده است، خاطرنشان کرد: در این نمایشنامه بعضی از صحنه ها جابجا و صحنه هایی هم کلا حذف شدند البته بعضی از این تغییرات صرفا برای جشنواره تئاتر فجر است و چون ممکن است در فضای جشنواره نمایش در حوصله تماشاگر نباشد و ریتم صحنه را بیندازد.

حسین پور در پایان با اشاره به اینکه قرار است مبلغی در حدود پنج میلیون از طرف جشنواره به آنها برسد، گفت: دکور نمایش من رئالیستی است و هزینه زیادی می برد و این مبلغ شاید تنها کفاف دکور را بدهد همچنین طراحی لباس و دیگر موارد در نمایش نیز هزینه می برد و من امیدوارم که در هزینه ها تجدید نظر شود.

شبنم فرشادجو، امیرحسین رستمی، شیوا ابراهیمی، فروغ قجابگلی و آزاده مویدی فر بازیگران این نمایش هستند.