جانبازان استقلالی مرا می‌شناسند

به گزارش افکارنیوز، رضا یزدانی از خواننده‌های مطرح کشور پنجشنبه سوم بهمن مهمان برنامه «رادیو من» مهران دوستی بود.

نمی‌گذاشتم حواس شاگرد اول به درس باشد

یزدانی ابتدا در خصوص تحصیلات و علاقه‌اش به موسیقی گفت: علاقه شدیدی به خوانندگی و موسیقی داشتم. خاطرم هست که در دوران تحصیل در کنار شاگرد اول کلاسمان می‌نشستم و آنقدر در گوش او و در کنار او آهنگ می‌خواندم که اصلاً نمی‌گذاشتم حواسش به درس باشد. اما در کل با سفارش خانواده مدرک لیسانسم را هم گرفتم.

وی در خصوص رفتار خانواده‌اش با وی در زمان نوجوانی و جوانی که قصد داشت وارد دنیای موسیقی شود، توضیح داد: خانواده‌ام درمورد وارد شدن من به دنیای موسیقی سخت گیری نمی‌کردند اما اوایل دهه هفتاد که من خیلی جدی تصمیم گرفته بودم وارد کار موسیقی شوم، از آنجایی که تازه جنگ تمام شده بود و خیلی نمی‌شد تصویر دقیقی از آینده موسیقی در کشور متصور بود، پدر و مادر نیز متعاقبا نگران بودند و به همین دلیل می‌خواستند من حداقل یک مدرکی در رشته مهندسی هم داشته باشم که اگر نتوانستم در موسیقی موفق باشم از آن طریق امرار معاش کنم. به آن صورت مخالف نبودند اما خب نگرانی‌های خاص خود را داشتند.

یزدانی همچنین از علاقه شدید خود به کارش گفت و اینکه یک لحظه نیز از کاری که دارد پشیمان نیست و از این بابت همیشه خدا را شاکر است.

فرهاد مهراد، مانی رهنما و رضا یزدانی خوانندگان موردعلاقه کیمیایی

این خواننده پاپ راک کشور در خصوص رابطه‌ای که با مسعود کیمیایی کارگردان مطرح و بزرگ سینمای کشور دارد، گفت: استاد مسعود کیمیایی تخصص ویژه‌ای در کشف استعداد دارند و در تمام دوران کاری‌شان از سه خواننده در فیلم‌هایشان استفاده کرده‌اند. اولی زنده یاد فرهاد مهراد بوده که در یک فیلم ترانه‌ای خوانده، بعد از او مانی رهنما بود که در یک فیلم هم از صدای مانی استفاده کرد و من هم آخرین خواننده‌ای بودم که استاد کیمیایی افتخار اینکه در فیلمشان ترانه‌ای بخوانم را به من دادند. من در چهار فیلم از ساخته‌های استاد کیمیایی ترانه خوانی کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه به طور جدی فوتبال بازی می‌کرده است، ادامه داد: من از نوجوانی فوتبال را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کردم. اکنون هم برای تیم پیشکسوتان استقلال دروازه‌بانی می‌کنم و هم تیم هنرمندان. یک تیم دیگر را نیز خودمان به همراه عده‌ای دیگر از دوستان بازیگر و خواننده تشکیل دادیم به اسم تیم ستارگان که من در آن تیم دروازه بانی می‌کنم. گهگاه با همین تیم ستارگان به شهرستان‌ها می‌رویم و بازی‌های خیریه‌ای را برگزار می‌کنیم.

کمک دوستان راهنمایی رانندگی نبود شاید به کنسرت مشترک نمی‌رسیدم

رضا یزدانی در خاطره‌ای هم از اولین اجرای صحنه ای اش گفت: اولین کنسرت من در تالار فارابی دانشگاه هنر یک کار پژوهشی بود. اما پیش از آن سال ۷۷ در سالن اصلی تئاتر شهر، نمایشی تحت عنوان «دادگاه جنجال برانگیز» روی صحنه می‌رفت که آهنگسازی و خواننده آن کار من بودم و آهنگ را مقابل تماشاگران می‌خواندم. یکی از بزرگترین کنسرت‌هایی که تاکنون اجرا کردم هم کنسرت مشترکی بود که با مهران مدیری، مانی رهنما، علیرضا عصار و من به طور چهار نفری در یک شب و در سالن وزارت کشور اجرا کردیم.

وی ادامه داد: خاطرم هست که برای آن کنسرت تصمیم داشتم به خیابان منوچهری تهران بروم تا برای پوشش روی صحنه‌ام یک کت و شلوار چرم بگیرم و بپوشم. اما در ترافیک گیر کردم و باعثشد دیر به سالن وزارت کشور که در میدان فاطمی بود برسم. واقعاً اگر لطف دوستان راهنمایی رانندگی مستقر در میدان فاطمی نبود شاید من خیلی دیرتر از آن به اجرا می رسیدم.

همه گونه استفاده‌ای از گاو و گوسفند می‌کنیم پوستش را دور بریزیم؟

یزدانی تصریح کرد: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا من از محصولات چرمی در کنسرت هایم استفاده می‌کنم و این به نوعی بی احترامی به حیوانات و محیط زیست است و به قول معروف انتقاد محیط زیستی از این پوشش من می‌کنند. من در پاسخ به این عزیزان می‌گویم که مگر ما کباب نمی‌خوریم؟ مگر گوشت استفاده نمی‌کنیم؟ پس به هر حال ما داریم از دام و طیور استفاده می‌کنیم. حالا که همه گونه استفاده‌ای از گاو و گوسفند می‌کنیم چرا پوست آنها را دور بریزیم؟ چرا پوست این گاو و گوسفند را تبدیل به یک لباس زیبا نکنیم؟ اگر قرار است به محیط زیست آسیب نزینم باید حتی سعی کنیم در مصرف گوشت این حیوانات نیز تجدید نظر کنیم. اما من هم به آنهایی که مثلاً از چرم پوست روباه یا دیگر حیوانات برای ساخت لباس استفاده می‌کنند اعتراض دارم. بنده هم معتقدم نباید از حیواناتی از این دست برای ساخت لباس استفاده کرد. اما ما گاو و گوسفندی که برای خوردن گوشتش پرورش می‌دهیم دیگر اینکه بجای دور ریختن پوستش آن را تبدیل به یک لباس زیبا کنیم اشکالی ندارد.

جانبازان استقلالی می‌گفتند چرا «آبی استقلالی» را نیاورده‌ای

این هنرمند که بازی در چند فیلم نیز در کارنامه هنری‌اش ثبت شده، در خصوص بازدیدش از آسایشگاه جانبازان گفت: از مرکز موسیقی وزارت ارشاد با من تماس گرفتند و گفتند که قرار است همه بچه‌های خواننده موسیقی پاپ به این آسایشگاه بروند و من هم به شدت از این تصمیم خوشحال شدم و همراه سایر دوستان و همکارانم به آنجا رفتیم. من همیشه سعی کرده‌ام در کارهای خیر پیش قدم باشم و این کارم هم یکی از آنها بود. واقعاً حال بسیار خوبی در آسایشگاه جانبازان داشتم و انرژی بی نظیری از آن مکان گرفتم. تمام خوانندگانی که آن روز آنجا بودند با علاقه قلبی خودشان پا به آن مرکز گذاشته بودند. خاطرم هست دو سه تا از آن جانبازانی که در آن مرکز بودند استقلالی بودند و می‌دانستند که من ترانه‌ای به اسم «آبی استقلالی» را خوانده‌ام؛ از من گله کردند که چرا سی دی آبی استقلالی را برایشان نیاورده‌ام. به همین دلیل من فردای آن روز هم باز به آن مرکز آسایشگاه جانبازان رفتم و سی دی آبی استقلالی را تقدیم آن جانبازان عزیز کردم.

وی در پایان از انتشار آلبوم جدیدش به اسم «ساعت ها خوابن» در روز ۱۰ بهمن ماه امسال خبر داد.

رادیو من، پنجشنبهها ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ از شبکه رادیویی جوان پخش میشود.