ارکسترهای ملی و سمفونیک به‌زودی فعال می‌شوند

به گزارش افکارنیوز، علی جنتی در پاسخ به این انتقاد که چرا کمتر در برنامه‌های اجرایی حوزه‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی حضور دارد؟ خاطرنشان کرد: من در عمده مراسم افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره‌های مربوط به حوزه های زیرمجموعه معاونت هنری حضور داشتم و همواره تلاش کردم که اگر مشغله های کاری و اداری مانع نشود در برنامه های دیگر نیز حضور داشته باشم.

وی با اشاره به مظلومیت هنر تئاتر در ذیل فعالیت‌های هنری کشورمان بیان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم به این موضوع اشاره کردم که هنر تئاتر کشورمان به شدت هنر مظلومی است و باید بیشتر از اینها به آن توجه شود و به همین دلیل برنامه‌هایی داریم که به زودی شاهد تحقق آن خواهید بود.

وزیر ارشاد که شامگاه گذشته(۲۵ بهمن‌ماه) در یکی از برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده بود درباره فعالیت های وزارت ارشاد در حوزه موسیقی نیز گفت: تلاش ما در بخش موسیقی این است که بتوانیم در حد امکانات به تقویت این بخش کمک کنیم که انتخاب افرادِ کاردان و متخصص در این بخش هم اصولا با همین انگیزه صورت گرفته است و اخیرا هم شما ملاحظه کردید که آقای رییس جمهور در جلسه خود با هنرمندان بر حمایت هرچه بیشتر دولت از هنرمندان و اهالی موسیقی تاکید زیادی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از مهم ترین کارهایی که از همین ابتدا برای تحقق آن تلاش کردیم، احیای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای برنامه در داخل و خارج از کشورمان بود که خوشبختانه این موضوع به اطلاع آقای روحانی برای حمایت های بیشتر در این زمینه رسیده است و شما به زودی شاهد بازگشایی مجدد ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک برای ادامه فعالیت خواهید بود.

جنتی با بیان اینکه نگاه مسوولان وزارت ارشاد نسبت به تمام فعالیتهای فرهنگی هنری نگاه یکسانی است، تصریح کرد: اساسا نگاه ما در همه بخش های زیر مجموعه وزارت ارشاد اعم از فعالیتهای قرآنی، مطبوعاتی، سینمایی، هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، آموزش و سایر بخش ها نگاه واحدی است چراکه معتقدیم در این دولت همه بخش های مختلف باید بیشتر از اینها حمایت شوند. ما به همه هنرمندان ارزشمند بخش های مختلف به یک چشم نگاه می کنیم.

وزیر ارشاد در بخش پایانی صحبتهای خود درباره شایعاتی که از تعطیلی چند ماهه تئاترشهر برای تعمیرات و بازسازی خبر می دهند، گفت : هنوز این شایعه را نشنیدم که تئاترشهر قرار است چند ماه برای تعمیرات تعطیل شود. اگر این مجموعه بخواهد وارد تعمیرات اساسی و بازسازی شود می تواند بدون تعطیلی هم به روند بازسازی خود ادامه دهد. می توان با تقسیم بندی و فازبندی تعمیرات به تفکیک هر بخش، کار را بدون تعطیلی ادامه داد بنابراین من دلیلی برای تعطیلی کامل تئاتر شهر نمی بینیم.