به گزارش افکارنیوز، با توجه به پایان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، بسیاری از فیلم هایی که در این جشنواره مورد استقبال مخاطبان و اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت، سال آینده و در اکران های اصلی از جمله اکران نوروزی به نمایش درخواهد آمد. هرچند تنها یک ماه به پایان سال ۹۲ باقی مانده اما همچنان تعدادی از فیلم های سینمایی که در طول سال در نوبت اکران بودند، به روی پرده سینماها آمده تا بخت خود را در این یک ماه سوخته سینما امتحان کنند.

هرچند نام کارگردانان مطرح سینمای ایران در لیست اکران اسفند ماه دیده نمی شود، اما ما شما را به دیدن فیلم سینمایی «چارسو» به کارگردانی فرهاد نجفی دعوت می کنیم. پیش از این، سریال «ماتادور» را از این کارگردان جوان در تلویزیون دیده اید که توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

فیلم سینمایی «چارسو» به کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد نجفی است که در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، نیوشا ضیغمی، سوگل طهماسبی، کوشان بهرامی، رضا بادامچی، رها شیرازی و … حضور دارند.

نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی بر عهده فرهاد نجفی و حمید سلیمی بوده و آهنگسازی آن را حمید یراقچیان برعهده داشته است. فرهاد نجفی ساخت این فیلم را در سال ۸۸ به پایان رسانده که بعد از گذشت ۵ سال این فیلم سینمایی در سینماهای کشور اکران شده است. یک هفته از اکران این فیلم سینمایی گذشته توانسته در صدر گیشه سینما قرار گیرد.

«شکلک» را از دست ندهید

تئاتر «شکلک» به کارگردانی کیومرثمرادی و به نگارش نغمه ثمینی یکی از تئاترهای قابل توجهی است که این روزها در تالار شمس به روی صحنه رفته است. در این نمایش بازیگرانی چون پانته آ بهرام، امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده حضور دارند.

این نمایش داستان دختر و پسری جوان است که خانه ای ندارند و به طور موقت به خانه ای متروک وارد می شوند که ظاهرا کسی در آن زندگی نمی کند، اما ناگهان فردای آن روز دو نفر به نام های عالیه و حسن شکلکی ظاهر می شوند و از آنها می پرسند که در این خانه چه می کنند. درگیری میان آنها اوج می گیرد و زوج جوان متوجه می شوند که عالیه و حسن شکلکی به زمان دیگری تعلق دارند و …

«شکلک» در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جوایز بهترین نمایشنامه، موسیقی و بازیگر زن را از آن خود کرد، همچنین این نمایش به جز ایران در هند و فرانسه نیز اجرا شده است.

در انتظار فصل جدید کنسرت های موسیقی باشید

با توجه به اینکه امشب یکم اسفند ماه، مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می شود، طی یک هفته گذشته جشنواره موسیقی فجر به شکل گسترده ای با حضور گروه های موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی و … برگزار شد و با توجه به اینکه تمام سالن های اجرای موسیقی در تهران و سراسر کشور، درگیر برگزاری کنسرت های مختلف بودند، هیچ کنسرتی خارج از این برنامه برگزار نشد. به همین دلیل این هفته هیچ پیشنهاد موسیقی برای شما نداریم.

به دیدن جشنواره هنرهای تجسمی فجر بروید

اما علاقه مندان به هنرهای تجسمی، حتما اطلاع دارند که ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی از ۱۴ بهمن ماه ۵ اسفند ماه در تهران و ۲۱ استان کشور در حال برگزاری است، این جشنواره در رشتههاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سراميك هنري و مجسمهسازي و بخش بينالملل شامل رشتههاي كاريكاتور، عكاسي، پوستر و تصويرسازي نمایشگاه های مختلفی را برگزار کرده که از جمله مراکزی که می توانید برای دیدن این آثار بروید می توان به موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد.