خبر جدیدی از «سرزمین کهن» نیست

به گزارش افکارنیوز، عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در حاشیه اختتامیه هشتمین سوگواره نواها و اشعار آئینی درباره سرنوشت سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی اظهار کرد: درباره «سرزمین کهن» به اینکه ما پیش مردم مسجد سلیمان رفتیم، اشاره کنید.

خبر جدیدی از «سرزمین کهن» نیست

وی در این خصوص که آیا مشکل سریال برای پخش حل شده یا خیر؟ ‌ افزود: اخبار مربوط به این سریال را قبلا گفتم، ‌ هیچ خبر جدیدی نیست. هر سوالی دارید من قبلا درباره «سرزمین کهن» جواب داده‌ام.

رییس رسانه ملی در پاسخ به گزارشگر یکی از شبکه‌ها در خصوص برگزاری سوگواره نواها و اشعار آئینی بیان کرد: به اعتقاد من کاری که هیئت رزمندگان اسلام با همکاری سایر نهادهای دیگر انجام می‌دهد بسیار ارزشمند است. آنها استعدادهای فراوانی را که در کشور در حوزه مداحی و شعرخوانی آیینی وجود دارد کشف کرده و آموزش می‌دهند. با توجه به اهمیت و نقش برجسته مداحی و شعر آیینی در هدایت جامعه، این سوگواره کار ارزشمندی دارد که اگر به درستی انجام شود می‌تواند دستگاه‌های فرهنگی را در استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور به خصوص در رسانه ملی یاری کند.

جوانان با هویت رادیو جوان ارتباط برقرار کرده‌اند

ضرغامی در بخش دیگری از گفتگویش به گزارشگر یکی از شبکه‌های رادیویی گفت: رادیو جوان خوشبختانه مخاطب فراوانی در کشور دارد و این نشان می‌دهد جوان‌ها با فضا و هویت شبکه جوان ارتباط برقرار کردند و این موضوع مسئولیت ما را در ارائه برنامه‌های متناسب با جوانان که هدایت کننده آنها به سمت ارزش‌هایی که مدنظر نظام باشد، سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی جدی از نیاز فکری و خوراک جوانان بحثاشعار آیینی، مداحی و مناجات خوانی است که جز مناسبت‌هایی که نیاز جدی‌تری احساس می‌شود در همه ایام نیاز به این ساختار و بخش هنری مذهبی وجود دارد. شبکه جوان هم می‌تواند بخشی از این آثار را از سراسر کشور، قومیت‌‌ها، ‌ لهجه‌ها و سلیقه‌های مختلف در برنامه پخش خود قرار دهد تا همه از این ظرفیت ارزشمند استفاده مطلوب کنند.

سبقت آزاد که هیچ! به خاطر سختگیری‌ها ۱۰ قدم عقب‌تر حرکت می‌کنیم

رییس سازمان صدا و سیما یادآور شد: من به برنامه‌سازان تأکید می‌کنم از این میل فطری جوانان به مسائل معنوی، اشعار آیینی و مدح و منقبت اهل بیت دارند، استفاده کنند. این چنین رسانه می‌تواند چند پله یکی سریع‌تر به اهداف خود برسد.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست گزارشگر برنامه «سبقت آزاد» رادیو جوان که می‌خواست رئیس رسانه ملی به شنوندگان این برنامه سلام کند، گفت: سلام مخصوص عرض می‌کنم به همه شنوندگان عزیز برنامه «سبقت آزاد». البته سبقت آزاد یک لفظ است و امروز ما در جامعه گرفتاری‌های زیادی داریم و سبقت که نمی‌توانیم بگیریم هیچ، ‌ خیلی جاها مجبوریم ۱۰ قدم عقب‌تر حرکت کنیم که برخی که قدری سختگیر هستند به ما اشکال نگیرند!

توضیحات قبلی درباره «سرزمین کهن» کافی است

ضرغامی در پاسخ به مهر در این خصوص که آیا پخش سریال «سرزمین کهن» ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: من این را قبلا توضیح داده‌ام و همان توضیحات قبلی کافی است.

رییس رسانه ملی در پاسخ به اصرار بیشتر خبرنگار مهر تأکید کرد سوال درباره سرزمین کهن تکراری است.