اسکاری‌های ۲۰۱۴ به انتخاب منتقدها!

به گزارش افکارنیوز، تاد مک کارتی مسئول بخش نقد سینمایی نشریه معتبر هالیوود ریپورتر، برندگان اسکار هشتاد و ششم را از زاویه دید خود، چنین معرفی کرده است:

بهترین فیلم:

در این رقابت بین «کلاهبرداری آمریکایی» به عنوان نگاهی عصبانی کننده به گذشته نزدیک، «او» نگاهی پیشگویانه به آینده نزدیک، «گرگ وال استریت» به عنوان کاری شگفت انگیز و آراسته، من «کلاهبرداری آمریکایی» را انتخاب می کنم. بنابراین برنده امسال: «کلاهبرداری آمریکایی» ساخته دیوید او راسل

بهترین کارگردان:

«جاذبه» چشم اندازی فراموش نشدنی و فوق العاده از یک تجربه بشری ارایه می کند اما فاقد پیچیدگی موضوعی یک فیلم واقعا بزرگ است. با این حال آلفونسو کوارون مدتهاست که خودش را به عنوان یک کارگردان بزرگ به اثبات رسانده است، به همین دلیل بر پایه مجموعه کارهای وی من از این که اسکار را در دست او ببینم خیلی خوشحال خواهم شد. بنابراین برنده امسال: آلفونسو کوارون برای «جاذبه»

بهترین بازیگر مرد:

لئوناردو دی کاپریو بزرگترین اجرای خودش را در «گرگ وال استریت» ارایه کرده و کریستین بیل نیز در «کلاهبرداری آمریکایی» درخشان ظاهر شد. اما من هرگز انتظار نداشتم آنچه را از متیو مک کاناهی امسال دیدم، ببینم. او بی شک مرد اسکاری امسال است. بنابراین برنده امسال: متیو مک کاناهی برای «کلوب خریداران دالاس»

بهترین بازیگر زن:

کمتر صدای انتقادی از کیت بلانشت برای بازی هایش شنیده شده، اما حضور او در فیلم امسال پرتره فوق العاده ای از حرکت در دل یک بحران را ارایه کرده است. در همین حال باید گوشه چشمی هم به ایمی آدامز برای چرخشی وحشی و نیز پیام آورانه در «کلاهبرداری آمریکایی» داشت. باهمه اینها من رای به … کیت می دهم. بنابراین برنده نهایی: کیت بلانشت برای بازی در «یاسمین آبی»

بهترین بازیگر مکمل مرد:

مجموعه ای از عوامل شگفت آور در اثربخشی جارد لتو در اجرایش در «کلوپ خریداران دالاس» مشاهده می شود. با این حال او جذابیت و قدرت حسی اش را در پشت شخصیتی که باید ارایه کند، از دست نمی دهد. بنابراین برنده امسال: جارد لتو برای «کلوپ خریداران دالاس»

بهترین بازیگر مکمل زن:

سالی هاوکینز، جنیفر لارنس و لوپیتا نیونگ او سه چهره امسال هستند. آنچه اجرای نیونگ او را محدودتر می کند، با وجود طبیعت داستان، این است که امکان کمتری برای گسترش شحصیت وجود دارد. لارنس که سال پیش اسکار برد، پس امسال به هاوکینز جایزه بدهید. بنابراین برنده امسال: سالی هاوکینز برای «یاسمن آبی»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:

«یاسمن آبی»، «کلوپ خریداران دالاس»، «او» و «نبراسکا» همگی فیلم هایی با فیلمنامه های خارق العاده هستند. اما «کلاهبرداری آمریکایی» از میان این دسته خود را با دیالوگ هایی جذاب، جزییات شخصیتی، داستان سرایی فوق العاده و همه چیزهای دیگری که در یک فیلمنامه عالی به دنبالشان می گردید نمایان می کند. بنابراین برنده امسال: اریک وارن سینگر و دیوید او. راسل برای «کلاهبرداری آمریکایی»

بهترین فیلمنامه اقتباسی:

پویایی احساسی تمامیت یک رابطه در دیالوگ های متوقف نشدنی فیلم «پیش از نیمه شب»، نشان می دهند که چطور این مرد و زن همدیگر را دوست دارند و با این وجود بعضی مواقع حتی نمی توانند با هم بودن را تحمل کنند. برنده: ریچارد لینکلیتر، ژولی دلپی و اتان هاوک برای «پیش از نیمه شب»

بهترین فیلم خارجی زبان:

به غیر از فیلم «شکار»، که به نظر من حیله گر و گول زننده است، نامزدهای امسال بخش فیلم های خارجی زبان همگی قابل قبول هستند. اما «زیبای بزرگ» انتخاب من است: انعکاس های رکود یک کشور، دست یافت های رو به کاهش شخصی و تاریخی و بیش از همه، میزانسن و تصویر شورانگیز شهری بزرگ، این فیلم زیباست.

بهترین فیلم مستند:

من در این قسمت فیلم مورد علاقه خاصی ندارم. هر فیلم به نوبه خودش ارزشمند است، حتی اگر فیلم منتخب من که فیلم «داستان هایی که تعریف می کنیم» ساخته سارا پولی بود، نامزد نیز نشده باشد. با این وجود من به فیلم «عمل کشتن» که مورد علاقه بسیاری بود و یا «۲۰ فوت تا ستاره شدن» رای نمی دهم. من در این مورد، به احترام فیلم های بهتری که نامزد نشدند کنار می نشینم.

بهترین فیلم انیمیشن:

این یکی از ضعیف ترین لیست فیلم های نامزدشده انیمیشن در سالیان اخیر است و فیلم «دانشگاه هیولاها» ی پیکسار، باوجود این که استحقاقش را داشت، حتی نامزد دریافت جایزه نیز نشد. در مراسم جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس من به فیلم «یک اسب بگیر!» لارن مک مالن رای دادم که نامزد دریافت جایزه در بخش فیلم های انیمیشن کوتاه شده بود. به غیر از این، هیچ کدام.

برندگان اسکار هشتاد و ششم امشب به وقت آمریکا و فردا صبح به وقت ایران معرفی می شوند.