افزایش ۳برابری سرعت خواندن با این نرم‌افزار

به گزارش افکارنیوز، شرکت سامسونگ اعلام کرده است که طی سال جاری نرم افزاری را برای نصب بر گوشی گلکسی S۵ و همچنین مچبندهای خود معرفی خواهد کرد که می‌تواند سرعت خواندن متن در کاربران را تا ۳ برابر افزایش دهد.

مطالعات صورت گرفته در مورد نحوه خواندن کلمات توسط افراد در متن های مختلف نشان می دهد که بجز در زبان های عربی، عبری، و فارسی که کلمات از راست به چپ نوشته می شوند، در دیگر زبان های چشم کاربران از چپ به راست کلمات پشت سر هم را نگاه کرده و پس از تشخیص آن و تحلیل معنی آن در مغز به سراغ کلمه بعدی می رود.

این مطالعات ثابت کرده اند که در هر کلمه نقطه و یا حرف مشخصی دارد که چشم با نگاه کردن به آن کلمه را تشخیص می دهد که این نقطه با نام ORP عنوان شده است. ORP ها در بسیاری از کلمات مکان های مختلفی دارند و تحقیقات نشان می دهد تنها در۲۰ درصد از زمان خواندن، چشم بر روی این نقاط تمرکز کرده و ۸۰ درصد زمان خواندن صرف عبور چشم از کلمه ای به کلمه دیگر و تشخیص این نقاط می شود.

متخصصان بر این باورند که در صورت کاهش زمان تشخیص می توان سرعت خواندن را در افراد تا ۲ برابر و حتی ۳ برابر افزایش داد.

نرم افزار تولیدی سامسونگ قصد دارد تا با ایجاد ترتیبی خاص در ORP موجود در کلمات و کمک به چشم برای تشخیص سریعتر ORP و کلمه، سرعت خواندن افراد را افزایش دهد.