فریبرز عرب​نیا بازیگر سینما که برای دومین هفته متوالی مهمان برنامه هفت بود، به نقد​های صورت گرفته روی صحبت​های هفته گذشته​اش پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر سینمای ایران کوشید مواضع​اش را در مورد مسائل سیاسی و جناح​هایی که او را منتسب به آن می​کنند، روشن کند.

بازیگر فیلم سلطان گفت که به هیچ جناحی تعلق ندارد و اصولا شان هنرمند را بالاتر از سیاست و فعالیت​های سیاسی می​داند.

عرب​نیا در ادامه تاکید کرد که در فضای فعلی مهمترین مشکل این است که سینمای مستقل و آدم​هایی که نمی​خواهند کولی بدهند و کولی بگیرند، دارند حذف می​شوند.

او در ادامه به صحبت​های مسعود فراستی منتقد برنامه هفت اشاره کرد که در هفته گذشته و پس از پایان صحبت های او به نقد حرف​های عرب​نیا پرداخته است.

بازیگر فیلم «شوکران» گفت که آقای فراستی گفتند من متوهم هستم، من هم می​گویم که حاضرم با هم پیش یک روانکاو بریم تا مشخص شود که چه کسی متوهم است.

او افزود: «متاسفانه ته نارسیسم به اینجا می​رسد که ما می​آییم و به میراثفرهنگی یک مملکت یعنی آقای کیمیایی توهین می​کنیم.»

اشاره عرب​نیا به یکی از برنامه​های «هفت بود که در آن مسعود فراستی از الفاظی برای توصیف فیلم کیمیایی استفاده کرد که انتقاد بسیاری از هنرمندان را برانگیخت.

عرب​نیا در ادامه به گزارشی که در هفته گذشته و در برنامه هفت در مورد بازیگران سینمای ایران پخش شده بود اشاره کرد و گفت که در این گزارش بار​ها از فردین و بهروز وثوقی به عنوان لات کلاه مخملی نام برده شد که اینگونه نبود.

او با تمایز قایل شدن بین کار حرفه​ای و مواضع سیاسی و … به این نکته اشاره کرد که این بازیگران در حوزه کاری خودشان آدم​های توانایی بودند.

به گفته بازیگر سریال «مختارنامه»، با حضور فردین بود که سلطه فیلم​های هندی بر سینمای ایران پایان یافت. او بهروز وثوقی را هم بازیگری توانا نامید.

جیرانی در پاسخ به عرب نیا گفت که منظور از لات نوع شخصیت​هایی بوده که این بازیگران نقش آن​ها را ایفا می​کرده​اند و در این گزارش به نوع پوشش​ آن​ها اشاره شده نه شخصیت خودشان.

مجری برنامه «هفت» افزود: «ما در این برنامه برای اولین بار سه بازیگر متعلق به سینمای قبل از انقلاب را نشان دادیم و تا جایی که توانستیم و زمان ۱۵ دقیقه​ای گزارش اجازه داد، جوانب کار آن​ها را نشان دادیم.»

جیرانی گفت: «به هر حال ما نمی​توانیم از تاریخ سینما بگذریم و معتقدیم که تاریخ سینما نه از سال ۱۳۵۷، بلکه از سال ۱۳۰۹ آغاز شده و از سال ۱۳۵۷ رشد چشمگیری داشته که کسی نمی​تواند منکر آن شود.»

مسعود فراستی هم پس از پایان گفت و گوی جیرانی با عرب​نیا، به بعضی از صحبت​های این بازیگر پاسخ داد. او گفت که هر کس نظر خودش را دارد و این که آقای کیمیایی میراثفرهنگی ایران هستند، نظر آقای عرب​نیاست. من هم به کیمیایی تو​هین نکرده​ام، بلکه در مورد فیلم آخر او «جرم» حرف زدم. من معتقدم که کیمیایی پیش از انقلاب دو فیلم خوب داشته و کارگردان توانایی بوده.

او افزود: نقد​های آقای عرب​نیا در مورد مسائل مختلف سینما قابل تامل بود، اما آنجایی که در مورد خودشان حرف می​زدند توهم بود.