افتتاح شبکه نسیم با حضور ضرغامی

به گزارش افکارنیوز، شبکه سراسری نسیم با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان و مردم استان کردستان و هنرمندان به صورت رسمی کار خود را در کنار دریاچه زیبای زریوار در شهرستان مرزی مریوان آغاز کرد.

رئیس رسانه ملی دقایقی‌ پیش در حاشیه افتتاح این شبکه گفت: انتخاب یک استان برای افتتاح رسمی شبکه نسیم خیلی سخت بود اما با توجه به اینکه شعرا و ادبای زیادی که در کردستان به ویژه در مریوان زیسته‌اند این شهرستان برای افتتاح شبکه نسیم انتخاب شد.

به گفته سید عزت‌الله ضرغامی، با افتتاح این شبکه برای هر مخاطب ایرانی ۴۵۰ ساعت برنامه جذاب پخش می‌شود و امیدواریم بستری برای فراهم کردن اوقات شاد برای هموطنانمان باشد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه شبکه نسیم به صورت زنده از شبکه یک و سه سیما پخش می‌شود و ویژه برنامه خاصی برای این روز در نظر گرفته شده است.

اجرای ارگستر فیلارمونیک کردستان، گروه دف‌نوازی چهل دف، رقص کردی و نمایش گروه نمایشی " هه‌تا یک " و نیز اجرای مسابقه و اهدای ۲۲ نیم سکه بهار آزادی به ۲۲ برنده به مناسبت ۲۲ اردیبهشت سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان از ویژه‌برنامه‌های افتتاحیه شبکه نسیم در مریوان است.

احمد محمدی یکی از شهروندان مریوانی نیز با ابراز خرسندی از انتخاب این شهر برای افتتاح شبکه نسیم، اظهار کرد: برگزاری آئین افتتاح شبکه نسیم در مریوان در حقیقت اتفاق فرهنگی بزرگی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

به گفته وی، این اقدام فرهنگی از سوی مسئولان موجب خوشحالی مردم این شهر شده و امیدواریم میزبان خوبی برای مهمانان حاضر در این برنامه فرهنگی باشیم.

وی افزود: این شبکه بستری را برای حذف برخی از خلاءهای رسانه موجود به ویژه در شهرستان‌ها و استان‌های مرزی فراهم می‌کند.

سرگل مرادی از دیگر شهروندان مریوانی است که افتتاح شبکه نسیم در مریوان را انقلاب فرهنگی برای این شهرستان می‌داند و می گوید: نشاط و شادی امروز در مریوان برای افتتاح این شبکه وصف ناشدنی است.

وی ابراز امیدواری کرد: افتتاح این شبکه و برنامه‌های آن با توجه به نیازهای امروز جامعه بتواند زمینه را برای مقابله بیش از پیش با رسانه‌های غربی فراهم و با این کار بستر مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن که از طریق رسانه‌ها به خورد مردم داده می‌شود فراهم شود.

گفتنی است؛ رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قبل از آغاز مراسم افتتاحیه شبکه نسیم، به همراه جمعی از مردم و مسئولان با حضور در مزار شهدای گمنام مریوان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.