روزنامه تماشا نوشت :'شهاب حسيني' حرفهای جنجالی و بحث برانگیزی درباره دستمزدها زد که آنچنان که باید وشاید دیده نشد .

/ چرا به درآمدهای رستوران داران زنجیره ای اشاره نمی شود؟ /

بازیگر فیلم جدایی نادرازسیمین به پرداختن بیش از حد برخی رسانه ها به دستمزد بازیگران اشاره کرد و افزود: برخی اقشار جامعه که اقلیت مردم را شامل می شوندبه جرات با ارقام میلیاردی سر و کار دارند و ادبیات این گروه در حسابرسی های مالی میلیاردی است. من درباره افرادی همچون بازیکنان فوتبال، تجار و افرادی که با نهادهای مختلف قراردادهای میلیاردی امضا می کنند، صحبت می کنم.
بازیگر فیلم ' سوپر استار ' ادامه داد: چرا تاکنون کسی به میزان درآمد بازیکنان فوتبال، بنکداران طلا و حتی رستوران های زنجیره ای فست فود و … اشاره نکرده است؟.

/ بعد از ۱۵سال صاحب یک منزل قسطی شدم /

حسینی که باایرنا مصاحبه می کرد همچنین به درآمد خود در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: من آدم ولخرجی نیستم و فردی خانواده دار هستم، با این حال پس از ۱۵ سال توانستم صاحب یک منزل به صورت اقساطی شوم که همچنان هشت قسط از اقساط این منزل باقی مانده است.

/ برای فیلم سوپراستار ده میلیون گرفتم /


حسینی ادامه داد: وقتی برای بازی در ' سوپراستار ' با تخفیف پنج میلیون تومانی، ۱۰ میلیون تومان گرفتم، تصور نمی کردم این فیلم بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته باشد و برای این امر دورخیز نکرده بودم.

/ انتقاد از وضعیت بازیگران پیش کسوت /

وی به وضعیت بازیگران پیشکسوت سینمای ایران اشاره کرد و یادآور شد: چرا برخی بازیگران پیشکسوت امروز در شرایط دشواری به سر می برند و حتی عده ای از آنان از خانه سالمندان راهی دیار باقی می شوند؟ در صورتی که اگر درآمد این بازیگران متناسب زحمات آنان بود می توانستند در دوران پیری شرایط مساعدی را برای خود فراهم کنند.

/ ۲۵میلیون بالاترین دستمزد شهاب حسینی /

حسینی درادامه مصاحبه خود گفته: تصمیم دارم، روزی تمام قراردادهای کاری خود را در سینما به چاپ برسانم تا همه دستمزدهای من را ببینند.
وی افزود: تا امروز بالاترین دستمزد من برای بازی در یک اثر سینمایی ۲۵ میلیون تومان بوده است.

/ دستمزد ماهیانه ۳۰میلیون تومان برای یک سریال /


حسینی گفت: بالاترین دستمزد من در تلویزیون نیز مربوط به سریال ' شوق پرواز ' است که علاوه بر بازیگر به عنوان تکنسین و مشاور کارگردان در نقش خود نیز بوده ام و در مجموع برای حضور در این سریال ماهیانه ۳۰ میلیون تومان می گیرم که این دستمزد بزرگترین اتفاق مالی من در سال های اخیر بوده و به واسطه این اقدام، توانسته ام یک منزل قسطی برای خود تهیه کنم.

/ حقوق ما بیشتر از یک پزشک ومهندس نیست /

حسيني افزود: حقوق من و ديگر بازيگران بر اساس عرف، چيزي بيشتر از يك مهندس يا پزشك نيست ضمن آنكه ما با ذهنمان كار مي كنيم و خانواده هاي ما نيز مجبورند خود را با شرايط كاري ما سازگار كنند.