اعلام زمان ثبت‌نام قطعی نمایشگاه مطبوعات

به گزارش افکارنیوز، تا پایان مهر ماه بالغ بر ۶۵۰ رسانه مکتوب و مجازی در کنار برخی موسسات مرتبط با کسب و کار مطبوعات برای حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات ثبت‌نام اولیه را انجام دادند که اطلاعات ارائه شده در سایت نمایشگاه در حال بررسی، پالایش و تطبیق با ضوابط مربوطه از جمله داشتن مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات است.

بنابراین گزارش و با توجه به اینکه فرایند ثبت نام، اطلاع رسانی، جانمایی، واریز وجه غرفه‌ها و … امسال برای نخستین بار به صورت مکانیزه و از طریق وبسایت نمایشگاه انجام می‌شود، و با توجه به اینکه نرم‌افزار ثبت نام قطعی و جایابی آنلاین از سوی متقاضیان بیستمین نمایشگاه مطبوعات با هدف رعایت عدالت در توزیع فضای نمایشگاه بین رسانه‌ها، از پنجم تا هشتم آبان در وبسایت نمایشگاه(pressexpo. ir) فعال است، رسانه‌های مجاز می‌توانند با ورود به سامانه، نسبت به انتخاب غرفه خود و تسویه حساب از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

بدیهی است با توجه به نرم‌افزار طراحی شده و ضوابط نمایشگاه، رسانه‌های فاقد مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات، امکان حضور در نمایشگاه را نخواهند داشت.

همچنین، امسال فضای نمایشگاه با توجه به گروه‌های مختلف رسانه‌ای و نوع فعالیت آنها دسته‌بندی شده است.

یادآور می‌شود به‌دلیل محدودیت فضا و همچنین، تلاش برای ارتقای کیفی نمایشگاه، میزان سقف تقاضا برای گروه‌های رسانه‌ای متفاوت و با توجه به بررسی درخواست‌ها، بدین شرح است: موسسات مطبوعاتی ۲۰۰ متر، روزنامه‌های سراسری ۱۲۰ متر، نشریات علمی و تخصصی ۸۴ متر، نشریات عمومی و خانوادگی ۴۸ متر، نشریات حوزه دین و اندیشه ۸۴ متر، نشریات کودک و نوجوان ۲۴ متر، خبرگزاری‌ها ۲۰۰ متر، سایت‌های خبری ۳۶ متر و نشریات استانی ۳۶ متر است.

غرفه‌هایی که پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند و مساحت غرفه را تعیین کردند فقط در کاهش متراژ غرفه آزاد هستند.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار میشود و هرگونه خبر و اطلاعیه مهم از طریق ستاد برگزاری و به وسیله پیامک و ایمیل برای مدیران مسئول و مدیران غرفهها ارسال میشود.