به گزارش افکارنیوز، داریوش مهرجویی در توضیح ساخته شدن قسمت دوم از فیلم «سنتوری» گفت: چند وقتی است که به ساخته شدن قسمت دوم از فیلم «سنتوری» فکر می کنم و قصد دارم بخش دوم از این فیلم سینمایی را در راستای موضوع فیلم اول «سنتوری» بسازم.

وی ادامه داد: در واقع با ساخت بخش دوم از سنتوری می خواهم از جهت درونی، خاطره و تجربه تلخ دیده نشدن این فیلم از ذهن و روحم پاک شود.

نگرانی مهرجویی درباره آلودگی هوا در پاییز و زمستان

مهرجویی فیلمسازی که همواره منتقد وضعیت آلودگی هوا است در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که با آمدن فصل پاییز و زمستان آلودگی هوا بیشتر می شود، بیان کرد: یکی از گرفتاری های من و بسیاری از مردم در فصل پاییز و زمستان آلودگی هوا است تا جایی که کوه های تهران و برج میلاد در بسیاری مواقع دیده نمی شود.

کارگردان فیلم «اشباح» متذکر شد: من بارها نسبت به مساله آلودگی هوا انتقاد کرده و گفته ام که بسیاری از ما ایرانیان بدون هیچ دلیلی و فقط به دلیل آلودگی های محیطی و صوتی مرگ خود را جلو می اندازیم و در این زمینه تنها مسئولان محیط زیست مقصر هستند.

وی افزود: همه دنیا ماشین های فرسوده را به آهن پاره تبدیل و ماشین های نو جایگزین می کنند اما متاسفانه در ایران چنین نیست. علاوه بر ماشین های قدیمی، بنزین نامرغوب هم به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد که در آلودگی هوا تاثیر دو چندان دارد.

مهرجویی در پاسخ به این که سینما تا چه اندازه می تواند در حوزه محیط زیست کمک رسان باشد گفت: به نظر من تاثیری ندارد. تجربه ساخت فیلم «نارنجی پوش» به من ثابت کرد ساخت فیلم هایی از این دست کمترین تاثیر را دارد.

این کارگردان پیشکسوت که به تازگی نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه را دریافت کرده است در پایان بیان کرد: به اعتقاد من حل مشکل آلودگی هوا نیاز به اقدام ضربتی و فوری دارد تا این معضل ریشه کن شود.