«اتاق عمل» مدیری شاید متوقف شود

به گزاش افکارنیوز، ماجرا از حدود ۱۰ ماه قبل آغاز شد؛ جایی که «مهران مدیری» طی یک غافلگیری بزرگ، در برنامه‌ تحویل سال نوروز ۹۳ شبکه‌ سه با مجری‌گری «احسان علیخانی» حاضر شد و از بازگشتش به سیما پس از پنج سال و ساخت یک مجموعه‌ طنز تلویزیونی جدید در نیمه‌ نخست سال ۹۳ خبر داد.
با این وجود، نیمه‌ نخست سال ۹۳ گذشت و از سریال «مدیری» خبری نشد. تا اینکه در دوازدهم مهر ماه سال ۹۳، بالاخره سریال جدید او با نام «اتاق عمل» با بازی مهران غفوریان در لوکیشنی در منطقه فرمانیه مقابل دوربین رفت و همان‌جا اعلام شد که این سریال ۹۰ قسمتی، در دی‌ماه و بعد از اتمام ماه‌ صفر، روی آنتن شبکه‌ تهران خواهد رفت.

خیلی زود، لیست کامل بازیگران این سریال پربازیگر نیز رسانه‌ای شد. سیامک انصاری، جواد رضویان، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، فلامک جنیدی، سحر زکریا، نصرالله رادش، نادرسلیمانی، ماندانا سوری، یوسف صیادی، الیکا عبدالرزاقی، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، نیما فلاح، هادی کاظمی، عارف لرستانی، رضا نیکخواه، رامین ناصر نصیر، آرش نوذری، سحر ولد‌بیگی، محمدرضا هدایتی، فاطمه هاشمی، ساعد هدایتی، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، لیلا ایرانی، بهناز توسلی، سام نوری، شهروز فرهادیه، شادان شهیدی، گلناز عباسی، علی اوجی، سوزان عزیزی، تینا اسدی، فرزانه تفرشی و خود مهران مدیری، از جمله بازیگران این سریال معرفی شدند. همچنین اعلام شد که مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد و… تیم نویسندگی این سریال را تشکیل می‌دهند که این گروه زیر نظر مهران مدیری کارگردان این مجموعه به عنوان سرپرست نویسندگان فعالیت می‌کنند.

بدین ترتیب ساخت «اتاق عمل» که ظاهراً به مشکلات حوزه‌ بهداشت و درمان و بحث‌های پزشکی می‌پردازد و داستان آن در یک بیمارستان رخ می‌دهد، در سکوت خبری پیش رفت. اما این روزها به نظر می‌رسد که این سریال دچار حاشیه‌هایی شده و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر توقف تولید سریال به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حاکی از آن است که مضمون تند و تیز سریال «اتاق عمل» و انتقادات آن از عملکرد برخی پزشکان که از ‌قضا با داغ شدن مبحثزیرمیزی گرفتن پزشکان و منازعات رسانه‌ای وزیر بهداشت با برخی از اعضای جامعه‌ پزشکی نیز همزمان شده، به شایعات پیرامون توقف این سریال و تردید مسئولان سیما برای پخش آن بیش از پیش دامن‌زده است.

از طرفی، تداوم حواشی و اعتراضات برخی از اعضای جامعه‌ پزشکی به برنامه‌ چند هفته‌ پیش «ثریا» با موضوع بحثبهداشت و درمان که رویکرد انتقادی داشت، نگرانی مدیران تازه منصوب شده‌ سیما را برای پخش این سریال دو‌چندان کرده است. به ویژه آنکه حافظه‌ تاریخی سینما و تلویزیون ایران نشان می‌دهد که جامعه‌ پزشکی کشور نسبت به انتقادات رسانه‌ای، چندان گشاده‌رو نیست که نمونه‌ آن را می‌توان در ماجرای اکران فیلم «خانه‌ای روی آب» مشاهده کرد.

به نظر ميرسد كليد اين مشكل، در كشوي ميز مردي است كه به حمايت از ياغيها شهرت دارد. اصغر پورمحمدي اين روزها با يك انتخاب سخت روبهروست. حال بايد صبر كرد و ديد كه تصميم مديران تازه سيما در قبال تازهترين كار مديري چه خواهد بود؟ آيا قدرت جامعه پزشكي بر اشتياق مردم براي تماشاي تازهترين اثر مديري روي جعبه جادويي خواهد چربيد؟