فیلم ورود آقایان ممنوع سومین هفته اكران موفقش را در حالی پشت سر می گذارد كه با دست گذاشتن بر روی سوژه ای بكر و با استفاده از فیلم نامه ای نسبتاً قوی، به باشگاه میلیاردی های سینمای ایران پیوست تا پس از مدت ها اكران كمدی های سخیف، نمایش یك كمدی در خور توجه كه با خندیدن به قشر وسیعی از ملت، قصد خندادن مخاطبانش را ندارد.

به گزارش «آینده»؛ اگر «اسپاگتی در هشت دقیقه» و «دختر آدم، پسر هوا» را مشاهده کرده باشید، با مشاهده «ورود آقایان ممنوع» به عنوان سومین تجربه کارگردانی رامبد جوان، متوجه رشد قابل توجه این فیلمساز در سینمای کمدی ایران خواهید شد و با تجربه ای متفاوت در طنزهای ایرانی روبرو خواهید شد که ارزش ساعتی نشستن روی صندلی و خیره شدن به پرده نقره ای سینما را دارد و در پایان فیلم، تماشاچی احساس دور ریختن کسری از نقدینگی اش را نمی کند.



رامبد جوان این بار برای ساخت فیلمی به کار گرفته شد که برخلاف دو فیلم قبلی، از داستانی قوی تر برخوردار بود و کمتر مشکل سناریو داشت. قاسم خانی با نوشتن یک سناریوی دارای جزئیات فراوان، کارگردان را تا حدود زیادی از ایده پردازی و تلاش برای قراردادن افزودنی هایی که مخاطب را به خنده وادارد، معاف کرد اما در فن کارگردانی هم رشد مناسبی داشته است و قطعاً اگر این داستان زیردست یک کارگردان زیر می رفت، آخر کار مشخص نبود، این فیلم چند میلیون فروش کند اما رامبد جوان با آن انرژی خاصی که از او سراغ داریم، یک اثر متفاوت ارائه کرد تا نشان دهد برخلاف ضعف در کارگردانی سریال های تلویزیونی، می تواند در ساخت آثار سینمایی کمدی موفق تر ظاهر شود.

فیلم، روایت یک مدیر دبیرستان دخترانه(ویشگا آسایش) است که از روحیه به شدت فمینیستی برخوردار است و با ذهنیتی به شدت مردستیز، ورود آقایان را به مدرسه اش ممنوع کرده تا آنکه پس از فارغ شدن معلم شیمی بارداراش، برای آنکه دانش آموزانش را به المپیاد شیمی برساند، مجبور به استخدام یک معلم مرد(رضا عطاران) که بیش از حد ساده است و تجربه برخورد با زنان را ندارد. دانش آموزان تلاش می کنند تا با جلب توجه این معلم به مدیرمدرسه، باعثعاشق شدن مدیر مدرسه و شکستن روحیه خشنی است که باعثشده یکی از دانش آموزان مدرسه به واسطه ازدواج، اخراج شود.



داستان با ریتمی نسبتاً تند پیش می رود اما در نهایت یک پایان فرمالیته دارد و برخلاف انتظار بیننده، فینالی متناسب با آنچه در طول فیلم می گذرد را نمی توان دید که البته شاید به دلیل حجم بالای داستان است که در این تایم قابل تقسیم صحیح نبوده است و عوامل فیلم را به این نتیجه رسانده که با یک پایان خوش، ته فیلم را ببندند. در این فیلم که طنز کلامی قالب ماجرا را تشکیل می دهد و طنز موقعیت سهم کمی دارد، رضا عطاران یک بازی قابل قبول دیگر را ارائه داده اما قطعاً ویشگا آسایش با بازی عصبی اش که عامل انفجار مردم در سالن سینما می شود، بهترین بازی را در نقش یک فمینیست افراطی ایفا می کند و در کنار اینها تنها می توان از نقش آفرینی قابل قبول مانی حقیقی سخن گفت و پرونده بازیگران را بست.

ورود آقایان ممنوع به عنوان فیلمی كه افكار فمینیست های تندرو را به سخره گرفته، آنچنان ظریف عمل كرده كه به فمینیست ها هم فشار نیاید و حقیقتاً جزو معدود فیلم هایی است كه در بازار خراب فیلم های كمدی سخیف، به عنوان یك طنز دارای چهارچوب كه بعدها هم با تماشایش لبخند روی لب، باقی می ماند و مرور خاطرات می شود، می توان رویش حساب باز كرد و به همین دلیل به عنوان فیلمی برای تماشا در آخر هفته توصیه می شود.