هدف جشنواره شعر انقلاب شناسایی گمنامان این عرصه است

به گزارش افکارنیوز، علی داوودی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در این جشنواره ۱۷۱ نفر با ۵۷۵ اثر شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۸ اثر برگزیده شده است.

وی اضافه کرد: چهارمین جشنواره شعر انقلاب روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه امسال در شهر زاهدان برگزار می شود.

داوودی اظهار کرد: اتفاق ها و مسائل سال های قبل و روزهای پیروزی انقلاب، تاثیر انقلاب در منطقه، کشورهای اسلامی و همسایه همچون بیداری اسلامی، تهدیدهای پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و فرصت های به دست آمده در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تاثیر انقلاب اسلامی در وحدت مذاهب، انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومین جهان و نهضت های ضد استکباری از محورهای مهم جشنواره است که در قالب شعر بیان می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش های جشنواره شامل مجموعه اثر، تک اثر و پژوهش(بررسی شعر انقلاب اسلامی) و بومی است، ادامه داد: در این جشنواره شعرها در قالب نو و سنتی ارایه می شود.

داوودی، تجلیل از یک چهره سرشناس و دو چهره بومی از سیستان و بلوچستان در عرصه شعر را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت: برگزاری شب شعر، کارگاه و اهدای جوایز از دیگر برنامه های جشنواره است.

مدیر دفتر شعر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، تقویت استان ها در برگزاری برنامه های ملی را ضروری دانست و افزود: سعی داریم چنین جشنواره ها و برنامه هایی را در استان های مختلف برگزار کنیم تا مقوله توجه به ادبیات شعر در آنها به طور جدی دنبال شود.