جشنواره فیلم فجر پایان سینما نیست

به گزارش افکارنیوز، علیرضا‌ رضاداد، دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خصوص راه یافتن به جشنواره فجر گفت: من خیلی خوشحالم که یک ماه قبل از شروع سی و سومین جشنواره فیلم فجر موفق به اعلام اسامی فیلم‌های منتخب شدیم.

وی افزود: قاعدتا ما از عملکرد هیئت انتخاب بر اساس اظهار رضایتی که در جامعه‌ی سینمایی وجود دارد، بسیار راضی هستیم چون ما همه‌ی آثار را ندیدیم و اعتماد و توجه‌ ما به عملکرد هیئت انتخاب باید معطوف به رضایت نسبی در جامعه سینمایی باشد که به لطف خدا این رضایت ایجاد شده است.

" داد " در ادامه تصریح کرد: نکته‌ی مهم در بیانیه‌ی هئیت انتخاب این بود که امسال فیلم‌های ارزشمند بیش از آثار انتخابی است؛ به واقع جشنواره پایان سینما نیست و به طور حتم آثار دیگر در اکران عمومی خواهند درخشید و بر اساس محدودیت‌های هئیت انتخاب تنها بخشی از آثار در جشنواره به نمایش در می آید و به امید خدا امسال با جشنواره خوب و فیلم‌های خوبی روبرو هستیم.

دبیر جشنواره فجر با اشاره به المان‌های هیئت انتخاب اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئله‌ی مورد توجه هئیت انتخاب کیفیت، جنبه‌های هنری و مضمونی آثار است و این نکته‌ها در فیلم‌های راه یافته مشاهده می‌شود؛ هئیت انتخاب بر آن مبنا آثار را انتخاب می‌کنند.

رضا داد، بیان کرد: ما در جشنواره امسال با آثاری روبرو بودیم که برای خود ما و هئیت انتخاب دور از انتظار بود؛ ارزیابی اولیه‌ی ما بر این است که امسال کیفیت کار سینما‌گران رشد قابل توجهی داشته است.

" رضا داد "، خطاب به فیلم‌سازانی که وارد این رقابت بزرگ سینمایی نشده‌اند، گفت: بحثاولویت‌ها در جشنواره نیست بلکه یک‌سری محدودیت‌ها وجود دارد؛ سال گذشته ۳۳ فیلم به جشنواره معرفی شد اما امسال مقید بودیم بیش از ۲۲ فیلم معرفی نشوند تا فیلم‌های انتخابی سبد محدودتری باشد.

وی ادامه داد: جشنواره فجر پایان سینما نیست سینما در اکران ادامه دارد ما باید به اکران فیلم‌ها و ارتباط وسیع آثار با مخاطبان بیشتر توجه کنیم البته جشنواره فجر معبر خیلی خوبی برای آثار منتخب است ولی آثار راه نیافته هم از سبد سینمایی ایران بیرون نمی مانند.

رضاداد در خصوص برخی اظهارات مبنی بر نبود نام‌های بزرگ سینما در میان آثار انتخابی این دوره از جشنواره فجر عنوان کرد: شاید این افراد نام‌های فیلم‌سازان مطرح سینما را نمی شناسند زیرا تمام نام‌های مطرح سینما در لیست فیلم‌های انتخابی بخش نگاه نو و سودای سیمرغ به چشم می‌خورد.

دبیر جشنواره فیلم فجر بیان کرد: از همه‌ی صاحبان ۸۸ فیلمی که به موقع و با برنامه‌ریزی دقیق آثارشان را به ما رساندند، تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز بر اساس جدول اعلام شده از قبل پیش رفتیم، امیدوارم تا آخر بر اساس این جدول پیش برویم.