رونمایی از بزرگترین پروژه سینمایی ایران + عکس

آبان ماه سال ۱۳۹۰ ساخت فیلم، در سکوت کامل خبری آغاز شد و رویه سکوت عوامل تولید تا امروز ادامه داشت.

امروز ۱۷ دی ماه، در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) مراسم رونمایی از شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص) انجام می شود. پدیدآورندگان فیلم «محمد(ص)» در این دیدار به سوالات اهالی رسانه پاسخ می دهند.

اهالی رسانه برای رفتن به ۵۵ کیلومتری اتوبان تهران - قم از ساعت ۹ صبح آماده می‌شوند و گویا این اردوی رسانه ای تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت.

لوکیشن اصلی فیلم «محمد(ص)» در شهرک سینمایی جدیدالتاسیسی به نام پیامبر اعظم(ص) در حوالی شهر قم در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار ساخته شده است؛ بخشهایی از این فیلم در کرمان و عسلویه فیلمبرداری شده است و همچنین ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاهش در آفریقا جلوی دوربین رفت.

آخرین اطلاعاتی که در مورد فیلم رسانه‌ای شد منتشر شدن عکسی هایی از پشت صحنه و دکورهای عظیم فیلم در سایت شخصی کرکا کلژاکویچ هنرمند ۶۳ ساله کروات و طراح صحنه و دکور فیلم «محمد(ص)» بود. اما مراقبت‌های رسانه‌ای عوامل اصلی تولید فیلم خیلی زود منجر به حذف این عکس ها از خروجی سایت او شد تا مشخص شود که مسیر سکوت رسانه‌ای در مورد این فیلم قرار است ادامه پیدا کند.


در کنار مجید مجیدی که به عنوان کارگردان «محمد(ص)»، رضا میرکریمی به عنوان مشاور کارگردان، بیژن میرباقری و سیروس حسن‌پور به عنوان کارگردان‌های یونیت دوم، لوکا لاچین به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرایی به عنوان دستیاران کارگردان تنها تیم کارگردانی این اثر هستند که سناریو‌ی آن را کامبوزیا پرتوی و مجید مجیدی با همکاری حمید امجد نوشته‌اند. محمد(ص) در چندین کشور به جز ایران فیلمبرداری شده تا در ‌‌نهایت این فیلم عظیم به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نمایش داده شود.

در کنار ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری این پروژه عظیم، حمید خضوعی ابیانه فیلمبرداری می‌کند. میلژن کرکا کلژاکویچ، طراح صحنه و دکور مشهور برای این فیلم به خدمت گرفته شده، فرانکو فوماگالی به عنوان طراح آکسسوار فعالیت داشته، مایکل اوکانر به عنوان طراحی همکاری کرده، جیانتو دروسی طراحی گریم را برعهده داشته، اسکات اندرسون مسئول جلوه‌های ویژه کامپیوتری بوده و جلوه‌های ویژه میدانی توسط کوریدوری با همراهی مرحوم جواد شریفی‌راد پیاده سازی شده است.