«چاق و لاغر» روی پرده سینما می‌روند

به گزارش افکارنیوز، این نسخه، سینمایی بوده و با ترکیبی از جلوه های ویژه رایانه ای و فیلمبرداری زنده ساخته می‌شود و البته که دو شخصیت اصلی آن نیز عروسک خواهند بود. فیلمنامه این مجموعه توسط بیژن بیرنگ نوشته شده بود و داستان آن درباره دو کارآگاه چاق و لاغر بود که با بی عرضگی خود در انجام ماموریتهای محوله از سوی رییس شان، اسباب عصبانیت این رییس را فراهم می کردند. نکته قابل توجه چاق و لاغر حضور یک خودرو به نام قرقی در اثر بود که بی راننده این دو کارآگاه را به مقاصد عملیاتی می رساند!

امیرحسین قهرایی با بیان اینکه فکرهایی برای ساخت نسخه ای تازه از چاق و لاغر دارد بیان داشت: در سالهای اخیر بارها به فکرم افتاده ام که کاری تازه براساس آن مجموعه بسازم و البته در ماههای اخیر نیز این علاقه مندی شدت گرفته است. بخصوص که بسیاری سراغ آن مجموعه را از من می گیرند.

وی ادامه داد: اخیرا رایزنی‌هایی را با شبکه دوم سیما که رایت مجموعه در اختیار آنهاست انجام داده ام تا مالکیت کار را بگیرم یا لااقل رضایت آنها را برای ساخت یک فیلم سینمایی براساس داستان چاق و لاغر برآورده بسازم.

قهرایی درباره کیفیت این نسخه سینمایی بیان داشت: طبیعی است که کاراکترهای اصلی باید همان دو عروسک باشند و البته که فیلمبرداری زنده هم خواهیم داشت. در کنار آن یک سری نماهای فیلم که فانتزی هستند باید توسط سی. جی. آی(جلوه های ویژه رایانه ای) خلق شوند.

وی درباره اینکه آیا برای ساخت فیلم سینمایی چاق و لاغر بازیگران سرشناس را به خدمت خواهد گرفت یا نه، گفت: طبیعی است که وقتی بخواهید فیلم سینمایی بسازید باید این را هم درنظر بگیرید که فیلمتان گیشه خوبی داشته باشد. پس در کنار شخصیتهای اصلی کار سعی خواهیم کرد از بازیگران مطرح نیز در نقشهای مکمل استفاده کنیم تا حاصل کار شسته رفته شود. او همچنین گفت: نسخه باکیفیت مجموعه باید در آرشیو صداوسیما موجود باشد. البته نمی دانم در کدام شبکه، ولی به هر حال شبکه دوم که مالک کار است قاعدتا باید نسخه باکیفیتی از مجموعه داشته باشد که بد نیست این نسخه یافت شده و روی آنتن برود. خودم نسخه ای باکیفیت از چاق و لاغر ندارم؛ نسخه ای که من دارم وی.اچ.اس است و البته که کیفیت قابل ملاحظه ای ندارد. این کارگردان درباره زمان تولید چاق و لاغر گفت: به محض اینکه بتوانیم رضایت مسئولان شبکه دوم را بگیریم وارد پیش تولید خواهیم شد.