بهت معاون اسبق وزیر از عزل و نصب های اداره کتاب

به گزارش افکارنیوز، محسن پرویز معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برکناری علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب و کتابخوانی گفت: به طور قطع اعتقاد همه ما این است که هر مسئولی برای آن که کار خود را به درستی انجام بدهد مجاز به تغییر زیر دستان خود است.

وی افزود: اما طبیعی است که هیچ مسئولی نباید زیر بار فشارها دست به تغییرات و تحولات مکرر بزند زیرا این عزل و نصب‌های مکرر کار را مختل کرده و به روند امور لطمه می‌زند.

معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ‌ مسئولان برای اجتناب از تکرر تغییرات و تحولاتی چون عزل و نصب علی شجاعی صائین و همایون امیری‌زاده در سمت مدیر اداره کتاب باید در انتخاب همکارانشان دقت کافی را داشته باشند.

پرویز ادامه داد: ‌اما در مورد تغییرات جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اداره کتاب باید بگویم من از انتخاب همایون امیری زاده به عنوان سرپرست این اداره بهت‌زده شده‌ام چون هنوز نتوانستم ارتباط امیری زاده و اداره کتاب برای خودم تحلیل کنم.

وی تصریح کرد: امیرزاده در دولت نهم به عنوان مدیر کل استان هرمزگان انتخاب شد و بعد از کناره‌گیری از این سمت به مرکز منتقل شده و پس از مدتی در سمت مدیر کل امور استانها مشغول به کار شد.

پرویز افزود: سرپرست حال حاضر اداره کتاب بعد از اشتغال در سمت مدیر کل امور استانها مسئولیت‌های مرتبط با شوراها را در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده گرفت و کار جدی مثل اداره کتاب را برعهده نداشته‌ است.

وی تصریح کرد: البته امیرزاده فردی ساعی و پرتلاش بوده و با توجه به دیدگاه‌های سیاسی که در وی دیده‌ام فکر نمی‌کنم که انتخابش سیاسی باشد؛ بنابراین انتخاب امیری‌زاده به عنوان مدیر اداره کتاب موقت بوده و انتخاب‌های موقت با توجه به ویژگی‌ها و شرایطشان ممکن است بی‌نظمی‌هایی را به دنبال بیاورند که در آینده موجب پشیمانی شود.

پرویز با تاکید بر اینکه کسی که قرار است در سمتی پایدار بماند تلاش بیشتری در شناخت هر چه بهتر حوزه مدیریتی خود می‌کند گفت: ‌در چنین شرایطی احتمال بی‌توجهی و سهل‌انگاری‌های ناخداگاه به حداقل خود می‌رسد.

وی ادامه داد: ‌ در حال حاضر حوزه بسیار مهم اداره کتاب در معرض خطراتی چون بی‌توجهی و سهل‌انگاری قرار دارد و خوب است که دقت کافی در این زمینه بشود.

معاون اسبق وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی اظهار داشت: شاید انتخاب شجاعی صائین برای سمت مدیر اداره کتاب از ابتدا درست نبوده و اگر ناهماهنگی ها باعثتغییر و تحولات اخیر بوده، چه بسا این ناهماهنگی قابل پیش‌بینی بوده است اما اگر دو کتاب ذکر شده در اخبار روز خبرگزاری‌های معتبر کشور دلیل عزل شجاعی صائین باشند یک اتفاق ناگوار ناراحت کننده در حوزه مدیریتی فرهنگ کشور رخ داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص توضیحات سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عزل و نصب‌های اخیر این وزارتخانه و تاثیر آن در شکل گیری شایعات گفت: این توضیحات شاید هیچ کمکی به حل مشکل نکرد اما توجه بیشتر به سخنان متصدیان و متولیان امور راجع به این موارد به کشف واقعیت‌ها کمک می‌کند.

معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قانونی دانستن حق معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتخاب همکارانش با هماهنگی وزیر خاطر نشان کرد: مهم این است میزان قرابت فرد جایگزین با حوزه اداره کتاب نشان از موقتی بودن این انتخاب دارد.