پنج اثر در ششمین روز جشنوراه بر روی پرده کاخ

به گزارش افکارنیوز، فیلم‌های جای خالی، آزاد راه، ماهی سیاه کوچولو، من دیه گومارادونا هستم، کوچه بی نام در ششمین روز از نمایش در بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر وتجربه به نمایش در می‌آیند.

" جای خالی، آزاد راه "
جای خالی ساخته کمیل سوهانی، مستند «جای خالی» کنکاشی است در خلق و خوها و رفتارهای اجتماعی مردم ایران، برای پاسخگویی به این پرسش که چرا مردم ایران با دارا بودن یک پیشینه غنیِ فرهنگ ایرانی - اسلامی، امروز با مشکلات و معضلات فراوانی در عرصه فرهنگ عمومی مواجه است. به همین منظور روایتگر مستند در بین اقشار مختلف مردم رفته و با بررسی منابع فرهنگی مردم ایران به دنبال ریشه های آسیب های فرهنگی موجود در جامعه می گردد.

" ماهی سیاه کوچولو "
اولین تجربه سینمایی مجید اسماعیلی است که علی طالب‌آبادی فیلمنامه آن را نوشته و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست، اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند، اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.
مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، جمشید گرگین، یاسمن معاوی، قاسم یوردخانی در این فیلم هنرنمایی می کنند.

" من دیه گو مارادونا هستم "
جدیدترین ساخته بهرام توکلی که جواد نوروزبیگی آن را تهیه کرده است. درخلاصه داستان این فیلم آمده است:
تو می دونی من از چیه مارادونا خوشم میاد؟ از اینکه تو زندگیش هیچوقت واقعیت و رویا براش مرز نداشت، وقتی بازی می کرد با همه وجودش بازی می کرد، پرواز می کرد، بازی نمی کرد، وقتی معتاد شد یه کوه کوکائین می ریخت جلوش د بکش همه چیز و تا تهش می رفت، خودشو لوس نمی کرد… همه اش برای این بود که واقعیت و رویا براش مرز نداشت، اگه هم داشت اون نمی تونست مرزشونو تشخیص بده.
گلاب آدینه، سعید آقاخانی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، جمشید هاشم پور، بابک حمیدیان، صابر ابر، پانته آ پناهی ها، مهسا علافر، علی استادی، سارا بهرامی، سهی بانو ذوالقدر، میثاق زارع، محمد کارت، سجاد تابش بازیگران این فیلم هستند.

" کوچه بی نام "
پنجمین ساخته هاتف علیمردانی در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم داستان دو خانواده در کوچه شهید بی‌نام است که جایی در جنوب شهر زندگی می‌کنند. آن‌ها دچار معضل بزرگی در درون خود می‌شوند و حاج مهدی که معتمد خانواده و محله است، راه را در تعامل در درون خانواده می‌داند اما این تمام ماجرا نیست.
فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، امیر آقایی، علیرضا استادی، فرخنده فرمانی زاده، حمیدرضا محمدی، پروین ملکی، علیرضا علویان، نیوشا جهانی، حسام رحيمي منش در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.