روایت زندگی یک شهید از زبان دولتشاهی

به گزارش افکارنیوز، «ابراهیم در آتش» که جایزه پرتره چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی را دریافت کرده، مستندی درباره شهید ابراهیم اصغرزاده مستندساز، فیلم‌ها و زندگی اوست و روایت متفاوتی از زندگی این فیلمساز فقید را به تصویر کشیده است.

شهید اصغرزاده یکی از همکاران نزدیک ابراهیم حاتمی‌کیا بود که در بیشتر آثار او از جمله مهاجر، موج مرده، روبان قرمز، بوی پیراهن یوسف، از کرخه تا راین و خاکستر سبز حضور داشت. وی در سال ۷۷ مستندهای وقایع نگاری یک فیلمنامه ناتمام و سکوت طولانی را در فرانسه و همچنین در سال ۸۰ مستند هزوله را در افغانستان کارگردانی کرد. آخرین کار او فیلم تلویزیونی کاغذهای بی‌جواب مادران شهید بود که در زمان تولید آن بر اثر سقوط هواپیما در ارتفاعات سفید کوه به شهادت رسید.

سحر دولتشاهی ابراهیم در آتش

ساخت این مستند ۴۸ دقیقه ای حدود ۲ سال طول کشیده است و عوامل تولید فیلم مستند «ابراهیم در آتش» عبارتند از پژوهش و کارگردانی: کیوان علی‌محمدی، امید بنکدار، تصویربردار: عباس نظام‌دوست، صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی، صداگذار: بامداد افشار، تدوینگر: سیاوش پورخلیلی، آهنگساز: بامداد افشار، نویسندگان گفتار متن: کیوان علی‌محمدی، امید بنکدار، گوینده: سحر دولتشاهی، مدیر تولید: محمد نظیفی، عکاس: میثم شاه‌بابایی، تهیه‌کننده: ناهید دل آگاه، تهیه شده در شبکه مستند سیما.

مجموعه مستند یک فیلم ، یک حقیقت مدتی است به تهیهکنندگی ناهید دل آگاه در شبکه مستند سیما در حال تولید است. قسمتهای مختلف این مجموعه که قرار است هر کدام نگاهی نو به زندگی یکی از فیلمسازان شاخص سینمای مستند داشته باشند، با ساختارهای مختلف توسط کارگردانان جوان سینمای مستند ساخته شدهاند.