دفاع راعی از «مزار شریف»

به گزارش افکارنیوز، مجتبی راعی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران درباره فیلم سینمایی «مزار شریف» اظهار کرد: این فیلم اجرای کاملا حرفه‌ای داشت و کارگردانی، فیلمبردای، صدا و موسیقی آن حرفه‌ای بود. این فیلم موفق شد به یک استاندارد حرفه‌ای برسد. من فکر می‌کنم تماشاگر سینمای بدنه از این فیلم خوشش بیاید.
وی افزود: فضای سالن مرکز همایش‌های برج میلاد زمان اکران «مزار شریف» نیز به نوعی بود که من احساس کردم این اثر در بین تماشاگرانی که ویژه‌تر هستند، رضایت بخش بوده است. چون کسی آنها را مجبور نکرده بود که کف بزنند. ساخت این فیلم بسیار سخت بوده و توانسته در سینمای استاندارد جا باز کند. این امر در روزگاری رخ داده که پول در سینما کم شده و بسیاری از فیلم‌ها به دلیل مسایل مالی یا حرفه‌ای نبودن عوامل، استاندارد نیستند.

راعی تصریح کرد: متأسفانه این ویژگی در همه آثار بخش مسابقه سینمای ایران نیز وجود ندارد اما من خوشحالم که بودجه‌هایی در اختیار سینما قرار می‌گیرد و عوامل حرفه‌ای موفق می‌شوند کار استاندارد بسازند. «مزار شریف» از این دست فیلم‌ها است. برزیده موفق شده کار خوبی ارائه دهد. حسین یاری و مهتاب کرامتی نیز بازی‌ خوبی از خود نشان داده‌اند. افرادی که نقش طالبان را نیز بازی کرده‌اند گرچه مدت حضورشان در فیلم کم است اما قابل قبول ظاهر شده‌اند و مخاطب آنها را می‌پذیرد.

فیلم سینمایی مزار شریف به تهیهکنندگی منوچهر شاهسواری در هشت بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن، بهترین صدا (هم صدابرداری، هم صداگذاری)، بهترین چهره پردازی و جلوههای ویژه میدانی و جلوههای بصری در بخش سودای سیمرغ سیوسومین جشنواره فیلم نامزد شده است.