جنتی: پیگیر بازسازی تئاترشهر هستم

به گزارش افکارنیوز، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته شنبه ۲۲ فروردین ماه در محل خانه سینما درباره بازسازی مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: در حال حاضر بازسازی تئاتر شهر در حال انجام است و تعدادی از سالن ها در این مجموعه به زودی تکمیل می شود. البته با سالن اصلی کاری نداریم اما بازسازی محل های تمرین و سالن های پایین مجموعه را آغاز کرده‌اند و من هم شخصا بازسازی تئاتر شهر را دنبال می کنم. در سال جاری یک توجه ویژه ای به تئاتر خواهیم داشت و به معاون هنری نیز توصیه کرده ام که در بین همه کارهایی که دارد تئاتر را در اولویت برنامه های خود قرار دهد، چرا که مشکلات تئاتر نسبت به بخش های دیگر بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه چرا زمان بازسازی تئاتر شهر طول کشیده است؟ بیان کرد: در برخی از مقاطع برای بازسازی تئاتر شهر سه شیفته کار می شد، اما تعطیلی های نوروز باعثشد که در این بازسازی وقفه ایجاد شود، اما در حال حاضر کار دوباره آغاز شده است و من تاکید کرده ام که هرچه سریع تر بازسازی ادامه پیدا کند تا تمرین‌های گروه های نمایشی در بخش های پایین آغاز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره تفاهم‌نامه میان شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا چه اندازه اجرایی شده است؟ گفت: سال گذشته میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، تفاهم‌نامه ای امضا شد تا بتوانیم از پتانسیل های این نهاد برای برگزاری مراسم های هنری استفاده کنیم. این تفاهم نامه شامل همه زمینه های هنری است و در آن تمام همکاری هایی را که می شود با شهرداری داشت ذکر کرده ایم و همه فضاهایی که شهرداری برای اجرای تئاتر و موسیقی می تواند دراختیار ما قرار دهد مورد توجه قرار گرفته است. انشاالله مجموعه تئاتر خاوران هم طی ۲ ماه آینده به نتیجه می رسد و اجرای تئاتر در آن شروع می شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود به برگزاری جلسه شورای عالی سینما اشاره کرده و توضیح داد: بخشی از برگزاری جلسات شورای عالی سینما به ما مربوط می شود که این بخش حل است، اما بخش دیگری مربوط به رییس جمهور است که ایشان باید برای برگزاری این جلسات وقت داشته باشد.

جنتی در پاسخ به اینکه فیلم «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی با توجه به حواشی که دارد اکران می شود یا خیر، بیان کرد: من این فیلم را ندیده ام، اما بی شک حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی این فیلم را دیده است و او بهتر می تواند در این مورد نظر بدهد، اما من چون ندیده ام قضاوتی نسبت به این فیلم ندارم.

وی درباره بیمه بیکاری هنرمندان ابراز کرد: در زمینه بیمه بیکاری هنرمندان با حجت الله ایوبی جلساتی را برگزار می کنیم تا به یک تفاهمی در این زمینه دست پیدا کنیم، البته وزارت کار در این زمینه کمک های بسیاری به ما داشته و قرار است هنرمندان و روزنامه نگارانی که مبتلا به بیماری های خاص هستند و هزینه های درمانی بالایی دارد مورد توجه قرار داده و کل هزینه های درمانی این گروه را برعهده بگیرند. ما نیز فهرست این بیماران را در اختیار وزارت کار قرار می دهیم تا این مشکل برطرف شود، با وزارت بهداشت و درمان نیز صحبت کرده ایم و آنها نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در این زمینه کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در زمینه بیمه تکمیلی هنرمندان کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدوارم که این دغدغه ها برطرف شود، در حوزه بیمه بیکاری نیز امیدواریم یک توافق مناسب تا پایان سال جاری صورت گیرد.