بازدید وزیر بهداشت از شبکه های رادیویی

به گزارش افکارنیوز، در این بازدید که مدیران و مسئولان شبکه های مختلف رادیویی حضور داشتند، دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی از استودیوی رادیوهای سلامت، قرآن، جوان، ورزش و ایران بازدید کرد و به طور زنده با مردم سخن گفت.
دکتر هاشمی با بیان این که رسانه ملی مخاطبان بسیاری دارد، گفت: رادیو نقش مهم و تأثیرگذاری در توانمند سازی مردم دارد که در کشور بی نظیر است.

وی افزود: توانمندسازی مردم یکی از وظایف ماست و ابزار آن در دست رسانه ها و صدا و سیماست.
دکتر هاشمی گفت: دستگاه ها و نهادهای مختلف درخصوص توجه به سلامت تاکید کرده اند اما این وزارتخانه ۲۰ درصد تأمین سلامت مردم را بر عهده دارد و بقیه آن بر عهده سایر دستگاه هاست.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای سلامت معنوی تصریح کرد: اقدامات در این بخش منحصر به وزارت بهداشت نیست و دستگاه های بسیاری در این باره مسئولیت دارند و باید اقدامات مشترکی در این خصوص انجام دهیم.
دکتر هاشمی افزود: معتقدیم اگر انسان سالم باشد می تواند عبادت و اطاعت کند و قوای مقننه، قضائیه، ائمه جمعه و جماعات پس از مردم نقش مهمی در تأمین سلامت معنوی دارند.

وی گفت: هر فردی باید برای خودسازی خود و خانواده اش تلاش کند و افرادی که باور دینی دارند زندگی راحت تری دارند.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی با تاکید بر پیشگیری در ابتلای به بیماری ها افزود: میزان ابتلا به بیماری ها در میان جوانان کمتر است و اگر این گروه مراقب باشند به بیماری هایی که سالمندان به آن مبتلا هستند دچار نمی شوند.