وزیرارشاد، جهش‌سینمای ایران را مشروط به‌توافق‌هسته‌ای کرد

به گزارش افکارنیوز، در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین سلام و درود خود را به شما سینماگران تقدیم می‌کنم و میلاد امام متقین امیر مومنان علی(ع) را به هموطنان، میهمان و پیروان آن حضرت تبریک گفته و به میهمانان خارجی خیر مقدم می‌گویم.

وی افزود: سرزمین ما، میراث‌دار تمدن چند هزار ساله و مهد تمدن و فرهنگ در خاورمیانه است و مردمان آن، به میهمان‌نوازی شهرت دارند و آوازه علم و دانش آنان عالم گیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بر این باوریم که تعالی دانش و فرهنگ و هنر جز با تعامل و تبادل فکر و اندیشه امکانپذیر نیست و در این میان صنعت سینما با توجه به نقش انکارناپذیر آن در فرهنگ، یکی از درخشان‌ترین پدیده‌های عصر حاضر است که با گستردگی، آثار ژرفی بر جای می‌نهد و به نزدیکی فرهنگ‌های مختلف کمک می‌کند.

جنتی اظهار کرد: ویژگی بارز سینمای ایران، باورها و داشته‌هایی است که برگرفته از حقیقت انسانی بوده و تلاش ما برای رسیدن به سعادت است؛ سعادتی که خواسته همه مردمان و خواسته بشر است از اینرو در سطح جهان، مخاطبان بسیاری را سینمای ایران کسب کرده است.

وی ادامه داد: جشنواره فجر تلاش می‌کند که از پنجره هنر هفتم، به نیازهای روحی بشر گرفتار در بحران هویت، پاسخ دهد و این ویژگی سینمای ایران، آن را نسبت به دیگر رویدادهای بین المللی متفاوت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در جهانی که به رغم پیشرفت‌ها، تروریست و خشونت و دیکتاتوری مردم را می‌آزرد سینمای درد آشنا و منطبق بر وجدان بشری، مورد توجه همه حق‌طلبان جهان خواهد بود.

جنتی با بیان اینکه این جشنواره یکی از جنبه های بارز دیپلماسی فرهنگی است، گفت: جشنواره فیلم فجر می تواند می‌تواند رابطه تنگاتنگی را با سینمای جهان داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با توافق نهایی ایران و ۱ + ۵ در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و رفع برخی محدودیت‌های بین‌المللی، جهشی چشمگیر در سینمای ایران رخ داده و این جشنواره نیز شاهد استقبال شگرف باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلمهای نمایش داده شده در این جشنواره، متفاوت بود اما همه برای تحقق یک هدف مشترک ساخته شده بودند. مشارکت سینماگران از ۵ قاره جهان در جشنواره فیلم فجر، بیانگر تکثر ایدهها و جایگاه سینمای ایران و گونه سینمایی خاص آن است. این ویژگی، موجب شده از جشنواره فیلم فجر از همه فرهنگ ها فیلم بپذیرد بدون اینکه به حضور سینماگران کمتر شناخته شده بی رغبتی نشان دهد.