یک شاعر دفاع‌مقدس به کُما رفت

به گزارش افکارخبر، قاسمعلی اسفندیاری شاعر دفاع‌مقدس و جانباز ۲۰ درصد است که بسیاری او را با شعرهایی مانند «من مسلمانم، اهل قرآنم» و «پدرم یار تفنگه / پدرم رفته بجنگه» می‌شناختند در حالی که چهره او برای خیلی‌ها شناخته شده نیست.

او بعد از دوران دفاع‌مقدس مانند بسیاری دیگر از هنرمندان این عرصه خانه‌‌نشین شد. آقای اسفندیاری در دوران دفاع مقدس دوبار به حضور مقام معظم رهبری رسیده و به شعرخوانی پرداخته است. آرزوی او در این سال‌های پس از پایان دفاع مقدس همواره این بوده است که بار دیگر در دیدارهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری حاضر باشد که چندی پیش این اتفاق میسر شد. حالا این روند بی‌توجهی به هنرمندان و شاعران و پیشکسوتان کشور، به اتفاقی عادی و معمولی تبدیل شده که آنها بعد از مدتی به حاشیه رانده شوند و خودشان با دردها و بی‌توجهی‌‌ها سر کنند. او در سال ۹۱ هم بدلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود و در همان زمان هم با همین بی‌مهری‌ها روبرو شده بود.

حالا جواد شیخ‌‌الاسلامی شاعر جوان و عضو موسسه شهرستان ادب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اعلام خبر بستری شدن این شاعر و گلایه از عدم توجه مسئولان می‌گوید: آقای قاسمعلی اسفندیاری از روز چهارشنبه و به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده، به کما رفته و در وضعیت سلامت مناسبی نیستند.

شیخ‌‌الاسلامی ادامه داد: اسفندیاری از شاعران تاثیرگذار و فعال‌مقدس بوده و با مداحان بسیاری در استان‌های مختلف کار کرده و در بحثتبلیغات جنگ و کارهای فرهنگی دفاع‌مقدس نیز تاثیرگذاری بسیاری داشته است. او از همرزمان شهید برونسی و شهید علم‌الهدی نیز بوده است. وی همچنین با آقای مهمان‌دوست، مداح مشهدی که به نوعی نسخه استانی آهنگران است نیز کار کرده است.

وی افزود: آقای اسفندیاری خود از جانبازان دفاعمقدس بوده که بعد از پایان دفاعمقدس، خانهنشین شدند. حالا او چند روزی است که به کما رفته و نیازمند توجه مسئولان است. امیدواریم که آنهایی که در این عرصه توانایی دارند به عیادت ایشان آمده و خیرین هم بتوانند با کمک مالی قدری از فشارهای وارد شده به خانواده ایشان را مرتفع کنند.