راز ماندگاری «هما روستا» از زبان یک بازیگر زن

به گزارش افکارخبر، اکرم محمدی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، درخصوص ورود بازیگران تصویری به عرصه تئاتر و مزیت‌ها و ضرر‌های آن گفت: به طور دقیق فایده این اتفاق را نمی‌دانم اما ضرری هم نمی‌تواند داشته باشد. چه بسا به نوعی باجذب مخاطب به نفع تئاتر ختم شود، اما به طور قطع نمی‌توان گفت در سطح ارتقای تئاتر کارایی دارد، چون جذب مخاطب به تنهایی برای تئاتر کافی نیست، با همه تفاسیر امیدواریم حداقل، جذب مخاطب را داشته باشد.

وی در خصوص انگیزه ورود بازیگران سینما به تئاتر اظهار داشت: ورود بازیگران تصویری روی صحنه تئاتر اتفاق بدی نیست اما اگر دقت کنید هنرمندانی که از سمت تصویر وارد تئاتر می شوند، به نوعی از لحاظ پول، شهرت و… در عرصه سینما اشباع شده‌اند و این موضوع آن‌ها را به طور قطع در خصوص فعالیت در عرصه بازیگری قانع نکرده و یا شاید با ورود به دنیای تئاتر قصد محک زدن خود را دارند.

وی افزود: شاید قاعده اصلی در همه دنیا این است که یک هنرمند در ابتدا پرونده مشخصی دارد و بعد وارد سینما می‌شود اما نمی توان گفت اگر عکس این هم اتفاق بیفتد، چیز عجیبی است. این اتفاق حتی در هالیوود نیز می‌افتد. به عنوان نمونه برخی از بازیگران که مطرح هستند، باز به کارهای خیریه روی می‌آورند تا در عرصه جهانی خود را مطرح کنند و یا حتی گاهی به سمت تئاتر حرکت می‌کنند به این دلیل و به نظر من این مقوله عجیبی نیست و در همه جای دنیا رایج است.

محمدی تصریح کرد: اگر قصد بازیگران تصویری که به تئاتر روی می‌آورند، صرفاً پز دادن و خودنمایی باشد در یک یا دو کار پرونده آن‌ها بسته خواهد شد. چون مخاطبان و تماشاگران عرصه سینما و تئاتر آدم‌های فهیمی هستند و نمی‌توان آن‌ها را فریب داد، حتی اگر مخاطب برای دیدن بازیگر چهره و معروف به سمت دیدن تئاتر خاصی سوق پیدا کرده، با دیدن اجرایی ضعیف در مرتبه دوم ریسک نکرده و آنرا پس می‌زند.

این بازیگر ادامه داد: در اینجا یادی می‌کنم از زنده یاد هما روستا که روحشان قرین آرامش باد، چرا که او بهترین الگو در زمینه بازیگری بود، تقدیر و تأسفی که بعد از فوتش بر دل جماعت هنرمند و مردم عادی گذشته، نتیجه یک عمر فعالیت هنری در یک قالب درست و سالم بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من میگویم که با ورود بازیگران سینمایی به عرصه تئاتر اتفاق خاصی رخ نخواهد داد؛ البته به این شرط که در مسیر درست و منطقی باشد تا باعث دفع مخاطب و لطمه به بدنه تئاتر نشود.