مشکلات نویسندگی حوزه جنگ

به گزارش افکارخبر، مرضیه نظرلو، نویسنده حوزه دفاع مقدس، با اشاره به مشکلات نویسندگی در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: در هنگام نویسندگی و تحقیق کسانی قول همکاری را به ما می‌دهند ولی در وقتش به علت دلایل مختلف پای مصاحبه نیامده و از ذکر مسائلی خودداری می‌کنند.

وی بیان کرد: در مواقعی که نویسنده علاوه بر کار تحقیق و پژوهش نگارش آن را نیز به عهده دارد ولی در حالت دیگر نویسنده بر اساس شواهد و تحقیقات و همچنین مصاحبه‌های انجام شده داستان دفاع مقدس را به رشته تحریر در می‌آورد که در این حالت به علت این که نویسنده خود در فضای داستان نیز با فضای قصه ارتباط برقرار می‌کند.

نظرلو ابراز داشت: اگر نویسنده پس از نگارش کتاب با همه‌ مشکلات بخواهد کار توزیع و فروش آن را بر عهده بگیرد، دیگر رشته افکار او برای نوشتن کارهای دیگر متمرکز نخواهد بود.

این نویسنده ادامه داد: بعد از نگارش کتاب یکی دیگر از مسائلی که نویسنده با آن درگیر بوده کار چاپ آن است، زیرا ناشر خصوصی به دنبال چاپ کتب دفاع مقدس نمی‌رود و همچنین انتشارات دولتی هم پروژه‌های در دست اقدام خود را دارند که نتیجه چاپ حوزه دفاع مقدس با مشکل روبرو خواهد گشت.

وی عنوان کرد: در جریان انجام مصاحبه نویسنده با اشخاصی روبرو می‌شود که رفتن به جنگ و جبهه را امری مقدس می‌دانستند ولی هم اکنون از اعتقادات خود رو برگرداندند و این امر سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: نویسندگی در حوزه دفاع مقدس کار دلی بوده و کسی که میخواهد، در این حوزه ورود پیدا کند باید از ته دل به این حوزه علاقهمند باشد و نویسندگی در حوزه دفاع مقدس پولی در آن نیست.