تئاتر راهگشای معضلات اجتماعی

به گزارش افکارخبر، سوسن مقصودلو بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور با بیان اینکه به مدت ۴۰ سال بوده که در عرصه تئاتر فعالیت می‌کنم، اظهار کرد: اینکه در شهری این‌ همه اتفاق افتاده و گروه‌های مختلف تئاتر دور هم جمع شدند کار ارزنده‌ای است.

وی گفت: در حال حاضر تئاتر تحت‌ شعاع شتاب زندگی و اتفاقات اطراف قرار گرفته در صورتی که باید بتواند خود را با اتفاقات جامعه هماهنگ کند.
این بازیگر پیشکسوت سینما با اشاره به اینکه تئاتر باید از زندگی آدم‌ها بالاتر حرکت کند، افزود: امروز شاهدیم هنرمندان تئاتر کشور از روش‌های جدید در کارها استفاده می‌کنند که این مهم باید مورد توجه است.
وی با بیان اینکه جشنواره‌ها فرصتی برای آشنایی گروه‌های مختلف با یکدیگر است، از حضور گروه‌های نمایشی خوبی در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: با وجود این باز هم فعالیت در عرصه تئاتر کم بوده و باید تلاش کنیم فعالیت‌ها بیشتر شود.
مقصودلو با تأکید بر اینکه بیش از این‌ها باید بر هنر تئاتر ارج گذاشت، گفت: تئاتر ضمن اینکه باید از دوران کودکی نهادینه شود، باید آن را در مدارس به کودکان آموزش داد.
وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند صرف بودجه و هزینه است، گفت: با حمایت‌های معنوی و مالی می‌توان در راستای اعتلای تئاتر قدم برداشت.
این فعال عرصه تئاتر اظهار کرد: تئاتر خیلی از مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی را حل می‌کند به همین دلیل هر آنچه در این حیطه کار شود باز هم کم است.