برنامه های رسانه ملی در ماه محرم امسال

به گزارش افکارخبر، هر ساله و با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و صفر شبکه‌‌های مختلف سیما اقدام به پخش برنامه‌های مختلفی برای پخش از رسانه ملی می‌کنند تا مردم و مخاطبان پای قاب تلویزیون در ایام عزاداری حسینی(ع) بنشینند.

«نفس گرم» شبکه یک در محرم

شبکه یک سیما به دلیل پخش سریال «آمین» به کارگردانی بهرنگ توقیقی و ادامه دار بودن این سریال تا ۲۰ قسمت قصد دارد که تا اواخر مهر ماه پخش این سریال را دنبال کند و پس از آن به عنوان تنها شبکه سیما در تولید سریال مناسبتی مجموعه «نفس گرم» عسگرپور را روی آنتن ببرد.

در خلاصه داستان سریال «آمین» آمده است: همایون تدین، بمب گذار و رئیس یکی از خطرناکترین گروه های مزدور داخل کشور سرانجام توسط مأموران نیروی انتظامی شبه فرماندهی سرهنگ امیر رضا شیرازی شناسایی می شود، اما اطلاعات در اختیار وی سبب نگرانی سازمان طرف قراردادش گشته و گروهی برای پاکسازی این امر و به دست آوردن اطلاعات پیش از دستیابی مأموران به آن وارد کشور می‏ شوند….



داریوش فرهنگ، امین حیایی، کاظم بلوچی، هادی ساعی، بهناز جعفری، آشا محرابی، سودابه بیضایی، شاهرخ استخری، خاطره حاتمی، محمدرضا داوودنژاد، مهدی محرابی، یوسف تیموری و مهرناز مهرآرا، بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال «نفس گرم» محمدمهدی عسگرپور به عنوان تنها سریال تولیدی سیما در ایام ماه محرم نیز از دوم آبان ماه و دهه دوم محرم آماده پخش می‌شود.

این سریال یک ملودرام اجتماعی بوده و روایتگر زندگی زنی به نام «ملیحه» با اعتقادات بالای مذهبی بوده که در مسیر داستانی سریال اتفاقاتی برای او و اطرافیانش رخ می‌دهد که تأثیر زیادی بر او گذاشته و به نوعی مسیر زندگی و اعتقاداتش را تحت الشعاع قرار می‌ دهد.



مرجانه گلچین، رویا تیموریان، حامد کمیلی، لیندا کیانی، محمود پاک نیت، نیلوفرخوش خلق، سیما تیرانداز، رامین راستاد و رحیم نوروزی بازیگرانی هستند در این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

سایر عواملی این سریال عبارتنداز: کارگردان: محمدمهدی عسگرپور، تهیه کننده: سیدمحمود رضوی، مدیرتولید: مرتضی متولی، نویسندگان: محمدمهدی عسگرپور، طلا معتضدی، مدیر برنامه‌ریزی: لیلا رنگرزان، منشی صحنه: مرجان تاجیک، مدیر تصویربرداری: ناصر کاووسی، طراح گریم: مجید اسکندری، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی و عکاس: مهدی دلخواسته.

حضور محرمی «کیمیا» در شبکه دو
اما شبکه دو سیما براساس پیش‌بینی‌های انجام شده که پخش سریال ۱۱۰ قسمتی خود را آغاز کرده است بنا دارد تا سریال «کیمیا» جواد افشار را با توجه به موضوع داستان خود در ایام ماه محرم هم روی آنتن شبکه دو سیما ببرد.

سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به سفارش گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو سیما ساخته شده است. این مجموعه روایتگر داستانی در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال به نویسندگی مسعود بهبهانی‌نیا است.

تولید این مجموعه آذر ماه سال ۹۲ در ۱۱۰ قسمت آغاز شده که در نوع خود در میان سایر سریال های ایرانی رکورد است. ۶۰ درصد فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی کیمیا در تهران، ۱۰ درصد در خرمشهر و مابقی در دو کشور خارجی صورت گرفته است.



در سریال «کیمیا» بیش از ۳۰۰ بازیگر و شخصیت ایفای نقش کردند و پخش این سریال از هفته اول مهر ۹۴ هرشب، ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شده است.

«کیمیا» که در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیانگر داستانی است که در خلال آن تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر و معترض است و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود؛ زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌ کنند.



مهراوه شریفی‌ نیا، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سیدمهرداد ضیایی، عطا عمرانی، مهدی امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، رضا توکلی، علی شادمان، حسین توشه، کوروش زارعی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، شهین تسلیمی، مهدی پاکدل، آشا محرابی، سودابه بیضایی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا‌شناس، محسن مجلس آرا، میرفرخ هاشمیان از بازیگران اصلی این سریال هستند.

تکرار نافرجام شبکه سه
شبکه سه سیما هم از قافله تولید سریال‌های مناسبتی در ایام ماه محرم باز ماند و هم حتی با روی کار آمدن غلامرضا الماسی به عنوان مدیر جدید گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما که پیش از این مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی مرکز امور نمایشی سیما بود کارساز نبود و نتوانست تا برنامه‌ریزی مناسبی برای ایام محرم در این شبکه داشته باشند.

مجموعه تلویزیونی «زاویه هفتم» به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی در ۷ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تهیه شده و داستان سرقت از یک بانک است که یک باند خلافکار در آن دست دارند. جزییات این سرقت از زاویه دید هفت شخصیت اصلی داستان به تصویر کشیده می‌شود. نگارش فیلمنامه این مجموعه را کریم لک‌زاده، حامد افضلی و رویا خسرو نجدی بر عهده داشته‌اند.

بازیگرانی چون رویا نونهالی، حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، سارا سوفیانی، رحیم نوروزی، تینا آخوند تبار وبهرام ابراهیمی در این مجموعه تلویزیونی نقش آفرینی می‌کنند.



این مینی سریال از شنبه ۱۸ تا جمعه ۲۴ مهر، هر شب ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. باز پخش این مجموعه بامداد بعد ساعت۸ صبح و ۱۶:۱۵ دقیقه عصر خواهد بود.

این شبکه هم برای ایام محرم سریالی را تولید نکرد و قرار است که بین سریال‌های «یلدا»، «معصومیت از دست رفته» و «شب دهم» حسن فتحی مجکوعه‌ای را برای پخش در ایام محرم بازپخش کند.

شبکه پنج و سراشیبی سقوط
شبکه پنج سیما با توجه به رویکرد اقتصادی جدید این شبکه که بیشتر به سمت برنامه‌های اقتصادی و مالی سوق پیدا کرده‌ است، دیگر کمتر شاهد تولید سریال است و به نوعی می توان گفت که سریال سازی در این شبکه متوقف شده است و اگر هم اثری که در این شبکه تولید شود اقتصاد به عنوان پس زمینه ای از کار آن قرار می‌گیرد.



این شبکه در حال حاضر سریال دختر امپراطور را در دست پخش خود دارد و ظاهرا در ایام محرم هم این سریال پخش میشود.