با سبک های مطربی شدیدا مخالفم

به گزارشافکارخبر،غلامرضا سازگار مداح و پیر غلام اهل بیت در خصوص سبک‌های جدید در مداحی گفت: من با سبک هایی که نو آوری دارد و به نحو احسن در آن تامل شده مخالف نیستم ولی با سبک های مطربی شدیدا مخالف هستم.

وی افزود: نوحه و مدح گفتن باید سبکش رعایت شود و فرقش با ترانه سرایی معلوم باشد؛ استفاده از سبک های خوانندگانی که در موقع مداحی کردن دقیقا آهنگشان تداعی می‌شود، پذیرفته نیست.

پیر غلام اهل بیت با اشاره به اینکه باید در محتوای شعرها دقت کرد، گفت: نوحه ای خوب و قابل تایید است که به دل انسان بنشیند و دارای معانی و محتوای والای عاشورا باشد.

مداح اهل بیت افزود: دلیل بوجود آمدن بدعت ها در مداحی خود بعضی از آقایان هستند که اینگونه نوحه سرایی را باب کردند و جوانان را ترغیب به گوش دادن این نوع از مداحی کردند، استفاده از این نوع سبک کم کم رو به منسوخ شدن می رود و به حمد الله جوانان امروزی هم تمایل به سبک های سنتی نشان می دهند.

وی افزود: تمام سبک های امروزی که در مداحی بدعت می گذارند مثل حباب هستند و روزی از بین می روند و ماندنی نیست و در مقابل نوحه های سنتی و اصیل مثل " بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا " همچنان پا بر جاست و الان هم مورد استفاده قرار می گیرد.

سازگاردر پایان با انتقاد از مداح سالاری های امروزی گفت: بعضا دیده می شود که جوانان در مقابل هئیت ها می ایستند تا سخنرانی واعظ تمام شود و سپس وارد مجلس می شوند و این باعثتاسف است، این موضوع هم به گردن جوانان است که از سر غفلت این کار را انجام می دهند و هم واعظانی که چیزی برای گفتن و عرضه ندارند. همچنان که مداح باید جاذبه داشته باشد واعظ نیز باید جاذبه داشته باشد البته هستند کسانی که با سخنرانی های جذاب جوانان را جذب کنند مثل شیخ حسین انصاریان، حاج آقای مومنی، چه بسا جوانان ما ساعت ها گریه و زاری میکنند و ازعاطفه انباشته می شوند ولی از از معرفت چیزی به دست نمی آورند.