به گزارش افکارخبر، زری اماد کارگردان تئاتر در خصوص نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» گفت: نمایشنامه «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» نوشته سیروس همتی در سال ۹۱ به جشنواره فجر ارائه شده و تا کنون اجراهای زیادی از آن روی صحنه رفته و این نمایش در ژانر دفاع مقدس به نگارش درآمده است.

وی در خصوص داستان اثر اظهار داشت: این نمایشنامه روایتگر زندگی دختر یکی از جانبازان جنگ تحمیلی است که با بروز مشکلی در زندگی‌اش برای خلاصی از آن به دنبال راهی می‌گردد.

اماد در ادامه گفت: به اصل نمایشنامه متعهد بوده‌ایم اما بر مبنای نیاز فعلی جامعه تغییراتی را در آن اعمال کرده‌ایم که سبب پر رنگ‌‌تر شدن شخصیت پدر و سایر نقش‌ها شده است.

وی در مورد شیوه اجرایی این نمایش بیان کرد: در نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» طراحی صحنه و نور که هر کدام به نوعی در خدمت کارگردانی‌اند ایده‌پردازی شده و به صورت مینی‌مال روی صحنه می‌رود، همچنین در این اثر از موسیقی بهره نگرفته‌ایم و فقط قطعه‌ای از آلبوم بابایی با صدای پرویز پرستویی استفاده شده است.

زری اماد در خصوص وضعیت فعلی تئاتر شهر گفت: به دلیل کمبود سالن اجرای تئاتر، حذف و یا تعمیر هر سالن ضربه‌ای به بدنه تئاتر ایران می‌زند، با وجود کمبود سالن و رشد سالن تجاری‌ تئاتر شهر فضای امنی برای اهالی تئاتر به حساب می‌آید و نبود یکی از سالن‌های آن و یا بروز هر مشکلی تبعات خودش را دارد.

گفتنی است؛ نمایش فولاد هرگز زنگ نمیزند از ۱۵ آبان تا ۶ آذر در پلاتو یک مجموعه تئاتر شهر اجرا میشود.