جزئیات سریال‌های جدید تلویزیون

به گزارش افکارخبر، سازمان صداوسیما که در دور جدید مدیریت مدیرکل امور نمایشی خود توانسته است با برنامه‌ریزی منظم و دقیق تولید و پخش مجموعه‌های تلویزیونی خود را پشت سر بگذارد؛ حالا و پس از پشت سر گذاشتن دهه اول محرم، تلویزیون با دستان پُری از تولیدات فاخر و ارزشی خود مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

در این راستا مدیران رسانه ملی در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی انجام شده علاوه بر شبکه دو سیما که پخش سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» جواد افشار را در دستور کار پخش خود قرار دارد در شبکه‌های یک و سه سیما نیز مجموعه‌های دیدنی زیبایی روایت شود.

شنیده شدن «نفس گرم» عسگرپور از شبکه یک
پخش سریال «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور از روز شنبه ۹ آبان ماه از شبکه اول سیما آغاز می شود. این مجموعه که تهیه‌کنندگی آن را سیدمحمود رضوی بر عهده دارد، براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر پور و طلا معتضدی در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه اول سیما آماده می شود.

«نفس گرم» دارای مضمونی اجتماعی است و داستان آن حول محور زندگی زنی میانسال به نام «ملیحه» روایت می شود.


مرجانه گلچین، حامد کمیلی، محمودپاک نیت، رویا تیموریان، سیما تیرانداز، نیلوفرخوش خلق، مریم بوبانی، لیندا کیانی، رحیم نوروزی، محمد عمرانی، رامین راستاد، فلور نظری، سیدمهرداد ضیایی، سهی بانو ذوالقدر، محمد برسوزیان، آرش تاج، سیامک ادیب، کامران ملکی، علیرضا نجف زاده و… از بازیگران اصلی این سریال هسستند.

آخرین سکانس مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» روز یکشنبه سوم آبان ماه در اتوبان همت با حضور مرجانه گلچین و حامد کمیلی تصویربرداری شد و مراحل فنی این مجموعه هم اکنون در حال انجام است.

از عوامل تولید «نفس گرم» عبارتنداز: کارگردان: محمدمهدی عسگرپور، مجری طرح: موسسه سینمایی سیمای مهر، مشاور تهیه و مدیرتولید: مرتضی متولی، نویسندگان: محمد مهدی عسگرپور - طلامعتضدی، مدیرتصویربرداری: فریبرز سیگارودی، تدوین: حمید رضا قربانی، آهنگساز: کارن همایونفر، طراح گریم: مجیداسکندری، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح لباس: مجیدلیلاجی، صداگذاری: شهرام کیور، خواننده تیتراژ: علی زندوکیلی، دستیاریک کارگردان ومدیربرنامه ریزی: لیلارنگرزان، برنامه ریز: سیدجوادحسینی، عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی و مدیرتدارکات: محمداسماعیل کلبی آبادی.

سایه «آسمان من» آهنج در شبکه سه
سریال «آسمان من» روایت پروازی آرام است که البته برای رسیدن به این هدف، افراد زیادی تلاش می‌‌کنند تا یک پرواز آرام و آسوده به مقصد برسد به عبارتی این سریال، داستان زندگی اشخاصی بی‌ادعاست که سفری خوش را برای مسافران هواپیما آرزو می‌‌کنند.

دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، عمار تفتی، افشین زی نوری، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی و چکامه چمن ماه از جمله بازیگران سریال «آسمان من» هستند.

این سریال در شهرهای مختلفی از جمله بندرعباس، بوشهر، اصفهان، اهواز، ارومیه، مشهد و آبادان فیلمرداری شده و همچنین گروه سازنده، ۴۰ روز هم در اوکراین و شهرهای گوناگون این کشور به سر بردند تا برخی سکانس‌های خارجی را فیلمبرداری کنند.



«آسمان من» فضایی نو و بدیعی دارد و برای اولین بار روی صفحه تلویزیون به این موضوع نگاه می‌ شود؛ موضوع اصلی سریال درباره امنیت پرواز است؛ در امنیت پرواز یک اصل ثابت یعنی حفاظت از هواپیما وجود دارد اما اتفاقات بی‌شماری هم هستند که ممکن است فقط یک بار در آسمان یا روی زمین روی دهند و فقط یک بار فرصت است تا درست‌‌ترین تصمیم گرفته شود؛ این موضوع در ظاهر یک مساله امنیتی به شمار می‌رود اما در واقع هزاران همکاری و هماهنگی لازم دارد که بخشی از مسئله هم مربوط به جان مسافران هواپیماست و همگی این موضوعات در سریال مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این سریال شامل ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای خواهد بود؛ هومان فاضل کار نگارش فیلمنامه را انجام داده و محمدرضا آهنگ علاوه بر سرپرستی گروه نگارش و کارگردانی سریال، تهیه کنندگی آن را نیز به همراه یوسف خزایی بر عهده داشته است.

از دیگر عوامل سریال «آسمان من» می‌توان به مانفرد اسماعیلی به عنوان مدیر برنامه ریزی، سعید آهنج و داوود بابایی دستیاران کارگردان، امیر کریمی مدیر تصویربرداری، رضا حاجی درویش به عنوان طراح صحنه و لباس، محمد شیوندی مدیر صدابرداری، ایمان امیدواری، حمید پورسیفی، میثم قره گوزلو، علی شفیعی، مریم سلیقه و حلیمه قشقایی به عنوان طراح و مجریان گریم، حمیدرضا صفایی مدیر تولید، ایمان کرمیان طراح جلوه‌های ویژه می‌دانی و علیرضا لطیفیان به عنوان مدیر هنری اشاره کرد.

پایان انتظار پخش سریال تاریخی در تلویزیون
پس از مدت‌ها اعلام پخش سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی بالاخره این انتظار به پایان رسید و قرار است که از ۱۵ آبان ماه پخش سریال فاخر و تاریخی «معمای شاه» آغاز شود.

فاز پایانی سریال «معمای شاه» به همراه ساخت دکورهای آن، با حضور بازیگران جدید انجام خواهد شد. پخش آنونس‌های این سریال از شبکه یک سیما آغاز شده است.
داریوش ارجمند(دکتر وزیری)، داریوش کاردان(امیرعباس هویدا)، احمد نجفی(رزم‌آرا)، امیرمهدی کیا(محمدرضا شاه)، عبدالرضا اکبری(سپهبد زاهدی)، قطب‌الدین صادقی(شاپور ریپورتر)، گیتی ساعتچی(تاج الملوک)، رضا فیاضی(حسین فردوست)، چنگیز وثوقی(تیمور بختیار)، سیامک اطلسی(شاهپور بختیار) و … از جمله بازیگران سریال هستند که در آن ایفای نقش می‌کنند.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی الف ویژه «معمای شاه» به‌کارگردانی محمدرضا ورزی، از سه‌شنبه، ۵ دی ماه در لوکیشن کاخ رضاشاه واقع در سعدآباد تهران آغاز شده بود.



«معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت ‌کند؛ مرحله اول از سال ۱۳۱۷ که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را دربر خواهد داشت.

مجموعه تلویزیونی معمای شاه به تهیهکنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی قرار است که از ساعت ۲۲ نیمه آبان ماه در روزهای جمعه هر هفته در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقهای از شبکه یک سیما پخش شود.