عضویت رایگان در کتابخانه ملی

به گزارشافکارخبر،امین عارف‌نیا، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با تشریح برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه ملی گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم بزرگداشت کتاب، بعدازظهر روز شنبه ۲۳ آبان ماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی از سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، احمد مسجدجامعی و حجت الاسلام نقویان به عنوان سخنرانان این مراسم نام برد و افزود: در این مراسم از اهداگران نسخ خطی و نادر و کتابداران نمونه سازمان و نیز ناشران و سازمان هایی که در امر واسپاری منابع با کتابخانه ملی همکاری شایسته ای داشته اند، تقدیر به عمل می آید.
به گفته عارف نیا یادبود هفدمین روز فقدان مادر کتابداری نوین ایران، زنده یاد پوری سلطانی هم از دیگر بخش های این مراسم خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه گفت: نمایشگاه هایی با موضوع کتاب و معرفی کتابخانه های ملی و بزرگ جهان و منابع اهدایی و خریداری شده در یک سال اخیر در هفته کتاب در محل کتابخانه ملی برپاست ضمن اینکه نمایشگاه های مجازی هم روی وبسایت سازمان در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

عارف‌نیا از برگزاری چند کارگاه تخصصی هم در روزهای هفته کتاب خبر داد و گفت: علاوه بر کارگاه ها، اندیشگاه فرهنگی سازمان هم در هفته کتاب در کنار برنامه های هفتگی خود، نشست هایی مرتبط با هفته کتاب و رونمایی از چند اثر تازه انتشار یافته را هم مدنظر دارد که از این میان می توان به رونمایی از کتاب دیوان حکیم سنایی: مقدمه و تصحیح بر اساس نمایه های ۴۸ گانه اثر محمدرضا برزگر خالقی اشاره کرد.

عارف نیا در پایان گفت: در روز کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه ملی رایگان خواهد بود و مراجعین واجد شرایط عضویت در این روز می توانند رایگان عضو کتابخانه ملی شوند.