جانشین سرسنگی در خانه هنرمندان تعیین شد

به گزارشافکارخبر،مراسم قدردانی از مجید سرسنگی و معرفی مدیرعامل خانه هنرمندان با حضور افرادی چون علی مرادخانی، حسین مسافر آستانه، محمد بختیاری، حمیدرضا نوربخش، مهندس ایادی مشاور عالی شهرداری تهران و چند تن دیگر از هنرمندان و مسئولین برگزار شد.

محمد سریر که در این مدت مسئولیت اداره خانه هنرمندان را به عهده داشت، در آغاز این مراسم گفت: اگرچه تصدی مدیریت کار سختی است ولی در حوزه فرهنگ و هنر این کار سخت‌تر است، چون در این حوزه‌ها مدیریت تنها یک عنوان نیست و معنایی گسترده‌تر دارد، چون فرد مسئول باید در مقاطع مختلف و شرایط گوناگون تصمیمات فوری و صحیحی را بگیرد.

وی افزود: هنر طی قرن‌ها فراز و فرودها داشته است و در هر جامعه‌ای از جمله کشور ما دچار اتفاقاتی شده که بعضی‌ها توسط آن کارهایی انجام دادند اما پیش‌بینی درباره آینده هنر ممکن نیست ولی در کنار همه این حرف‌ها ما در این عرصه ضعف‌هایی داریم که قطعا با همکاری مدیران مجرب رفع می‌شوند.

وی ادامه داد: خانه هنرمندان با تجربه و همت مدیران مختلف که از فراز و فرودهایی عبور کردند، به یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری نه تنها در تهران بلکه در ایران تبدیل شده‌ است. کار در حوزه فرهنگ و هنر و پایبندی به آن بدون انتظار مادی در سرزمین ما رایج است و همه می‌گویند شما هنرمند هستید و فکر چیز دیگری را نکنید و فقط خدمت کنید و اما باز هم در مورد این خانه باید گفت خانه هنرمندان نقطه پیوند بین هنر و اهدافی چون صمیمیت، محبت، اعتماد و … بین هنرمندان است.

سریر در خصوص دوران مدیریت سرسنگی تصریح کرد: ایشان از حوزه هنر بیرون نمی‌روند و وی در مدت مدیریت خود نه تنها در ارتقای کیفی فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی رقم زده بلکه در حوزه سخت‌افزاری و ساختمان‌سازی کارهای ارزشمندی را با همکاری شهرداری انجام داده است. مثل افتتاح ساختمان شماره دو که خیلی از دوستان هنرمند در آن جمع شدند.

وی ادامه داد: هیچ وقت گام‌های فرهنگی و هنری ایشان از دل و ضمیر هنرمندان پاک نمی‌شود و وی از مدیران هنری بودند که با رای شورای هنرمندان این جایگاه را کسب کرده بود و در گذشته نیز تصدی‌های گوناگونی در این حوزه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این مرکز بتواند وظایفی را که از پیش انجام میشده، به نحو احسن ادامه دهد. ما از مراحل و دورههای مختلفی عبور کرده ایم و امیدوارم نگاه به هنر تغییر کرده باشد تا هنر بتواند در عرصههای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... نیز زمینههایی را ایجاد کند.