با چه نیتی به راهپیمایی اربعین برویم؟

به گزارشافکارخبر،حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رمضانی‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم انتخاب نیت درست و صحیح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی گفت: زمانی که برای زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین عازم کربلا می شویم نباید نیتمان به منظور عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت(ع) باشد چرا که چنین نیتی صحیح نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به این نیت اقدام کنیم و برای شهادت امام حسین(ع) مراسم سوم یا چهلم بگیریم برای سایر اهل بیت(ع) نیز باید چنین کاری را انجام داد.

حجت‌الاسلام رمضانی‌نژاد تصریح کرد: جابربن عبدالله انصاری در بیست صفر اولین زیارت از قبر سید‌الشهدا(ع) را انجام داد و اگر ما می‌خواهیم به زیارت امام(ع) برویم باید نیتمان این باشد که سالگرد اولین زیارت را ادا کنیم و همچنین سومین روز از شهادت حضرت(ع)، باید نیتمان دفن شهدای کربلا پس از سه روز باشد.

وی گفت: زیارت اربعین یاد‌آوری مجاهدت امام حسین(ع) در برابر کفر، ظلم و ستم بوده و پیوند دهنده شیعیان با یکدیگر است و به ما یاد می‌دهد که چرا امام حسین(ع) جهاد کردند و به شهادت نائل شدند.

حجتالاسلام رمضانی نژاد خاطرنشان کرد: حضور جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین که با نیت واحد قدم در مسیر کربلا میگذارند تا به زیارت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) بروند، نشانهای از عظمت و اقتدار تشیع است.