به گزارش افکارخبر به نقل از آی‌سینما، مسعود ده‌نمکی درباره این‌که برخی رسانه‌ها نوشته بودند او فیلمش را به جشنواره فجر نمی‌دهد و آن را برای اکران نوروزی در نظر گرفته، گفت: «اگر مراحل فنی این فیلم به خوبی طی شود و ما به جشنواره فیلم فجر برسیم، در جشنواره حضور خواهیم داشت. در واقع کارهای فنی انجام شود ترجیح می‌دهم این فیلم در جشنواره فجر اکران شود. از طرفی زمانی هم برای اکران فیلم مشخص نکرده‌ایم و این آرزوی برخی سایت‌هاست که مطرح شده.»

گفته می‌شود در «رسوایی 2» مسائل متافیزیکی مطرح می‌شود، از ده‌نمکی در این‌باره که فیلمش تجربه تازه‌ای خواهد بود و با این حساب با فیلم‌های قبلی متفاوت است می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: «همیشه سعی‌ام بر این است که ژانر جدیدی را تجربه کنم. اگر دقت کنید همیشه اتفاقات جدید همراه با بازیگران جدید را در کارهایم می‌بینید، حتی در چندگانه‌هایم.»

او در این‌باره ادامه می‌دهد: «در این فیلم هم مردم با یک اتفاق جدید روبرو می‌شوند و در حد وسعمان سعی کرده‌ایم با تکیه بر توانمندی نیروهای جوان ایرانی در زمینه جلوه‌های ویژه، اتفاق تازه‌ای را شاهد باشیم. فکر می‌کنم جلوه‌های ویژه این فیلم کمتر در سینمای ایران دیده شده است.»

کارگردان سه‌گانه «اخراجی‌ها»، در ادامه درباره این‌که این فیلم هم مانند دیگر ساخته‌های او پرفروش خواهد بود؟ می‌گوید: «مردم بیشتر به خاطر مضمون فیلم‌ از آن استقبال می‌کنند. در این فیلم هم همان‌طور که گفتم شاهد اتفاقات تازه‌ای خواهیم بود.»

مسعود ده‌نمکی شاید بهترین نمونه درباره اختلاف مخاطب عام و مخاطب تخصصی باشد، همیشه فیلم‌های او یا پرفروش‌ترین فیلم سال بوده‌اند یا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال، اما هیچ‌کدام از فیلم‌هایش تا کنون جوایز اصلی جشنواره فجر را دریافت نکرده‌اند، با توجه به این‌ نکته از ده‌نمکی می‌پرسیم پیش‌بینی‌اش درباره حضور این فیلم در جشنواره فجر چه خواهد بود؟ او پاسخ می‌دهد: «به هرحال گرچه «اخراجی‌ها 1» بهترین فیلم از نگاه مردم شد، «اخراجی‌ها 2» کاندیدای بهترین فیلم بود و جایزه ویژه هیئت داروان را دریافت کرد و گریم در «رسوایی» جایزه گرفت، اما توجه درخوری را در این جشنواره شاهد نبوده‌ایم. برخی داوری‌ها در جشنواره  فجر سلیقه‌ای است. اما به هرحال امیدوارم این جشنواره به واقعیت نزدیک‌تر باشد.»

کارگردان «معراجی‌ها» ادامه داد: «شاید اگر به جوان‌ها بیشتر بها داده شود و جشنواره به سمت کشف استعدادها برود، روند بهتری را شاهد باشیم. در واقع اگر این اتفاق در کنار احترام به بزرگان سینما بیافتد تناسبی در این آن برقرار خواهد شد که می‌تواند انگیزه ایجاد کند.»

او درباره این نکته که فیلم‌های او از مردم جایزه گرفته‌اند، می‌گوید: «همیشه همین آقایان می‌گویند بهترین داور مردم هستند، ولی به موقع حرفشان برعکس می‌شود! من فکر می‌کنم اگر فیلمی خوب نباشد مردم آن را نمی‌بینند. گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد که مردم در ژانر کمدی به خاطر یک بازیگر یا مسائل دیگری به دیدن یک فیلم بروند. اما اگر خوب نگاه کنیم فیلم‌هایی که مضامین خاص دارند مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. در غیر این‌صورت حتی به ضرب و زور تبلیغات، چندین برابر هزینه کردن و بلیت رایگان هم نمی‌توان فروش یک فیلم را بالا برد.»

ده‌نمکی با توجه به این‌که اتلاق طنز به «رسوایی 1 و 2» با وجود رگه‌های طنز و بازی اکبر عبدی در آن‌ها غلط است، گفت: «اصلا این دو فیلم جدی هستند و مضامین جدی را هم دنبال می‌کنند. درباره بازیگران طنز نیز باید بگویم مهم این است که از یک بازیگر طنز بازی جدی بگیری. در مورد سه‌گانه‌های «اخراجی‌ها» می‌توان گفت که مضامین طنز و سیاسی در آن‌ها وجود دارد، اما نمی‌توان در مورد «رسوایی 1 و 2» این را گفت.»

مراحل تدوین، آهنگسازی و جلوه های ویژه کامپیوتری «رسوایی ۲» به کارگردانی مسعود ده نمکی به صورت همزمان دنبال می‌شود و امیر توسلی موسیقی این فیلم سینمایی را خواهد ساخت.

«رسوایی ۲» داستان‌های فرعی بسیاری در خود دارد، یکی از این داستان‌ها به فردی به نام کامبیز با بازی رامین راستاد بر می‌گردد که طی یک درگیری فیزیکی با پسری باعث کشته شدن او شده و قرار است در محوطه چیتگر اعدام شود. حاج یوسف «اکبر عبدی» برای گرفتن رضایت نزد مادر کامبیز رفته است که در نهایت این مادر رضایت نمی‌دهد و قرار بر اعدام کامبیز می‌شود.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا سحر قریشی، اسماعیل خلج و فخرالدین صدیق‌شریف، امیر نوری از جمله بازیگران «رسوایی 2» هستند.