پیاده‌روی اربعین از میدان امام حسین(ع) تا نگین ری

به گزارش افکارخبر، جمعیت کثیری از عزاداران حسینی سیاه‌پوش با سربندهای «لبیک یا حسین» همراه با پرچم‌های منقش به «لبیک یا حسین» در روز اربعین سید و سالار شهیدان(چهارشنبه 11 آذر ماه) در میدان امام حسین(ع) حضور دارند که قرار است مسیر 15 کیلومتری تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در مدت بیش از سه ساعت طی کنند.

پس از قرائت قرآن کریم و زیارت اربعین، مادحین اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت و رثای شهادت ثارالله پرداختند، هم اکنون جمعیت عزادار به سوی خیابان 17 شهریور و میدان خراسان رهسپار است.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه 18 موکب در طول مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خدمت‌رسانی عزاداران حسینی می‌پردازند،‌ ابراز داشت: پیاده‌روان اربعین حسینی در میدان شوش و سه راه ورامین توقف کوتاهی خواهند داشت و همراه با دسته‌جات عزاداری با حضور مادحین به عزاداری می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه برپایی نماز اول وقت و نماز جماعت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از سوی این عزاداران حسینی مهم‌ترین برنامه این روز را تشکیل می‌دهد، افزود: حدود دو هفته پیش جلسات هماهنگی در فرمانداری شهرری با حضور مدیریت فرهنگی هنری و مناطق 7، 12، 13، 14، 15، 16 و 20 شهرداری برگزار شده بود تا این برنامه با شور و نظم بیشتری برگزار شود.

صلاحی همچنین از حضور پرچم متبرک آستان مقدس امام حسین(ع) و حرم حضرت ابالفضل العباس(ع) در ماشین حمل مادحین این برنامه خبر داد و بیان داشت: با این وجود میدان امام حسین(ع) تا ساعت 22 امشب شاهد برپایی اقامه عزا با حضور مردم و اهالی منطقه خواهند بود.

به گزارش فارس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت سپاه پاسداران، ناجا، پلیس راهور، هیأت رزمندگان اسلام، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و زیر مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران این مراسم معنوی را برگزار کرده است.