آخر هفته با ۵۰ فیلم سینمایی و انیمیشن

به گزارش افکارخبر، فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «روز عزیز»، «مختارنامه ـ نهضت توابین»، «جرم»، «اروند»، «هر شب تنهایی»، «کوچه هفتم»، «گهواره»، «به خاطر خواهرم» و ده ها فیلم دیگر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۱ ،۱۲و ۱۳ آذر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «مختارنامه ـ نهضت توابین» به کارگردانی داوود میرباقری، چهارشنبه ۱۱ آذر ‌ماه ساعت ۱۵:۴۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم و با بازی فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری آمده است: پس از مرگ یزید، عده ایی از دوستداران امام حسین که در کربلا به امام یاری نرسانده اند از کرده خود پشیمان شده و توبه می کنند و از این جهت به توابین معروف می شوند. آنها پس از مرگ یزید در کوفه قیام کرده و با سپاه شام درگیر می شوند. این قیام به نهضت توابین معروف می شود.

فیلم سینمایی «جرم» به کارگردانی ماتیو ساویل، پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی جوئل ادگرتون، جایی کورتنی و تام ویلکیلسون آمده است: مالکوم یک پلیس درجه یک است که پس از یک عملیات موفقیت آمیز شبانه به خانه بازمی گردد اما در راه برگشت با پسربچه ای که در حال دوچرخه سواری است تصادف می کند ... .

فیلم تلویزیونی «اروند» به کارگردانی فیاض موسوی، جمعه ۱۳ آذر ‌ماه ساعت ۰۹:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پیدا شدن جنازه یک بسیجی در حاشیه رود اروند پلیس را با معمای یپیچیده روبرو می کند. چرا که بسیجی به شهادت رسیده است و چند نوجوان دانشجو که جنازه را پیدا کرده‌اند، در نوک پیکان اتهام قرار دارند. در تحقیقات بیشتر معلوم می شود بسیجی هویت یک رزمنده زمان جنگ را دارد که در همان زمان نیز به شهادت رسیده است ... . کیکاوس یاکیده، رضا توکلی و رامتین کبریتی در فیلم تلویزیونی «اروند» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» به کارگردانی رسول صدرعاملی، جمعه ۱۳ آذر ‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم قصه عطیه نویسنده و مجری یک برنامه خانوادگی رادیو است. او هر روز به سؤالات شنوندگان این برنامه پاسخ می دهد و به آنها توصیه می کند با همسرشان چگونه باشند تا زندگی زناشویی بهتری داشته باشند ... . لیلا حاتمی و حامد بهداد در فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» هنرنمایی کرده اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «گهواره» به کارگردانی نادر مقدس، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان با بازی محمود پاک نیت و مهوش صبرکن آمده است: ربّعلی در مراسم تعزیه عاشورا، نوزادی را از دست زنی می گیرد و در مراسم برای ادا نذر می چرخاند اما پس از آن، مادر نوزاد ناپدید می شود ... .

فیلم سینمایی «به خاطر خواهرم» به کارگردانی نیک کاساوِتس، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان با نقش آفرینی کامرون دیاز، ابیگیل برسلین، والتر رانی آمده است: سارا و برایان با دیدن لکه‌هایی سیاه رنگ بر روی کمر دختر بچه شان، کِیت، او را به پیش پزشک می برند و با انجام آزمایشی مشخص می شود که او سرطان خون دارد و مبتلا به دیابت نوع ۱ است ... .

فیلم سینمایی «با من مهربان باش» به‌ کارگردانی امیر حسین کلهر، پنجشنبه ۱۲ آذر ساعت ‌‌۸‌ صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان فیلم با بازی اصغر نقی زاده، سیاوش طهمورث و افسانه ناصری روایت کننده داستان دو جوان عقب افتاده ذهنی و حرکتی است که در دو خانواده متفاوت از لحاظ اقتصادی زندگی می کنند.

فیلم سینمایی «دردهای فانتومی» به کارگردانی‌ ماتیاس امکه، پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان فیلم با بازی تیل شویگِر، جانا پالاسکه، استیپه اِرسِگ در مورد زندگی مارک دوچرخه سوارحرفه ایست که در اثر تصادف یک پای او قطع می شود.

انیمیشن «خداوند لک لک ها را دوست دارد» به کارگردانی سعیده ذاکری و هما شکیبی، جمعه  ۱۳ آذر ماه ساعت ۸:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه این انیمیشن آمده است: لک لک‌ها در فصل سرما به روستایی گرمسیر مهاجرت می کنند و به کنار برکه ای می روند. یکی از لک لک‌ها، بالای بام منزل کد خدا، تخم می گذارد. سعید که پسری بد جنس و متقلب است، به یکی از بچه ها می گوید که بالای بام منزل علی، گنج دیده است و ... .

فیلم سینمایی «سلول شماره هفت» به کارگردانی لی هوآن کیونگ، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی سونگ ریونگ ریو، سو وون کال و دال سو اوه آمده است: پدری دلسوز بر حسب حادثه در صحنه جرم قرار گرفته دستگیر می شود. از آنجا که نمی تواند بی گناهی اش را اثبات کند؛ محبوس می گردد و ... .

فیلم سینمایی «سفری به آسمان» به کارگردانی بالتازار کورماکور، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه این فیلم با بازی فارست ویتاکِر، جرِمی رِنر و جولیا استیلز قصه فردی به نام ایت مامور وظیفه شناس و با ذکاوت شرکت بیمه است.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «مهتاب روی سکو» به کارگردانی فیما امامی، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۴:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. داستان فیلم با بازی حسین محجوب، مرضیه خوش تراش، امیر رضا دلاوری و علی اسکندری، زندگی فردی را روایت می‌کند که برخلاف اعتقاداتش در حادثه‌ای دچار تناقض فکری می‌شود و . ...

فیلم تلویزیونی «مختار نامه ـ نهضت توابین» به کارگردانی داود میرباقری، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. در این فیلم با بازی فریبرز عرب نیا، فریبا کوثری و نسرین مقانلو خواهیم دید: گروه توابین عزیمت رفتن کردند و در بین راه، سلیمان جاسوسانش را به سوی اردوی ابن زیاد می فرستد تا خبر هایی از آنان کسب کنند ... .

فیلم سینمایی «صدای ‌پای‌ من» به‌ کارگردانی ‌مهرداد خوشبخت، پنجشنبه ۱۲ آذر ‌ماه ساعت ۱۰:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود. داستان این فیلم با بازی مهران احمدی، فرشته سرابندی و مرتضی زارع درباره دانیال قهرمان دو و میدانی در یکی از روستاهای مرزی کشور است که بر اثر برخورد با مین، پای خود را از دست می دهد.

فیلم سینمایی «ابر عنکبوت» به کارگردانی مایک مندز، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۰۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی گِرِی گانبرگ، رِی وایز، لین شای و کلر کرامر آمده است : آلکس یک متخصص کشتن حشرات موذی است. او به علت نیش خوردن به بیمارستان می رود و ... .

فیلم سینمایی «توهم» به کارگردانی رابرت لاکتیک، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۰:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود . در خلاصه این فیلم با بازی لیام همس ورث، امبر هرد، هاریسون  فورد و گری اُلدمن آمده است که: آدام پسری بااستعداد و باهوش است که توسط رئیس شرکتی که در آن کار می کرده به همراه تیمش سرخورده و اخراج می‌شود و ... .

فیلم سینمایی «غریبه ها» به کارگردانی سیدحسن یوسفی، روز جمعه ۱۳ آذر ماه ۱۴:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود. در خلاصه این فیلم آمده است: سه دوست دبیرستانی که هر کدام در خانواده هایی با فرهنگ هایی متفاوت بزرگ شده اند دچار دردسر می شوند. فرخ نعمتی، پرویز فلاحی پور و رزیتا غفاری در فیلم تلویزیونی «غریبه» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «یک مایل در چهار دقیقه» به کارگردانی چالرز اولیور، روز جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۹:۱۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. در خلاصه داستان این فیلم با بازی کام گیگاندت و کیم بازینگر آمده است: درو نوجوانی است که با برادر  بزرگتر و مادرش زندگی می کند. او دونده با استعدادی است که دویدن تفریح اوست. برادر او با باندهای خلافکار در ارتباط است و ... .

شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی «حتی اگر شب باشد» به کارگردانی منیر قیدی، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود. در این فیلم خواهیم دید: خانم معلمی پس از سال‌ها تدریس و زندگی متوجه می شود زندگی جلوه تلخ هم دارد، به او خبر می دهند که به سرطان مبتلا است و ... . غزل شاکری، مهدی احمدی و نازنین فراهانی در فیلم تلویزیونی «حتی اگر شب باشد» نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی «استخوان زمستانی» به کارگردانی دبرا گرانیک، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. داستان فیلم درباره ری دختری است که از مادر بیمار و خواهر و برادر کوچکتر خود به سختی نگهداری می کند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «تفاخر» به کارگردانی سیامک خواجه وند، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود. این فیلم ماجرای آدم خیری است که به خاطر بزرگ نمایی، کار خیر می کند که در طول داستان پی به اشتباهات خود می برد و به نتیجه می رسد که باید برای خدا کار کند نه برای دیگران. مریم سلطانی، محمد عمرانی، سید رضا حسینی و مهدی امینی خواه در فیلم تلویزیونی «تفاخر» نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی «به خاطر هانیه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی مهوش افشارپناه، رحیم هودی، علی قربانی، مهدی فقیه و آمنه بارانی آمده است: ناخدا علو با چهارده مرد دیگر برای صید به دریا می روند ولی همه به جز ناخدا صید دریا می شوند و... .

انیمیشن «سامی ۲» به کارگردانی وینسنت کستلو، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۹:۰۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سامی و ری، دو دوست صمیمی در حال خوش گذرانی در آب های دریایی و سواحل شنی هستند. ناگهان یک دزد خرابکار وارد می شود و آن ها را با خود می برد تا در نمایشگاه آبی خود نمایش دهد ... .

فیلم سینمایی «تعویض» به کارگردانی فردریک اسچوندورفر، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج روی آنتن می رود. داستان فیلم با بازی کارین وناس، اریک کانتونا، مهدی نبوا و اورلین ریکوینگ از این قرار است که: یک طراح جوان مد لباس به دنبال کار با فردی آشنا می شود که به او پیشنهاد می کند برای اینکه بتواند به فرانسه برود خانه اش را که در کانادا است به سایتی به نام سوئیچ معرفی کند که ... .

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «خاتم شیرازی» به کارگردانی ایمان افشاریان، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می شود. قصه فیلم با بازی زهرا سعیدی، مهدی فقیه، سلمان فرخنده و سوده شرحی از این قرار است: پدر بهروز نذر کرده است که یک صندوق خاتم برای عتبات عالیات بسازد اما سکته می کند ... .

فیلم تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی، پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه شما پخش می شود. در این فیلم خواهیم دید: حاج یوسف صنعتگر روی زنجان رو به ورشکستگی است. از طرفی کیمیا دختر یازده ساله یکی از سر کارگران از ناحیه پاهایش مشکل دارد و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد حاجی با تمام مشکلات مالی و درگیری‌هایش هزینه های عمل او را پرداخت می‌کند ... . مهدی هاشمی، برزو ارجمند، بهناز جعفری، زهرا سعیدی وکامران دهقان در فیلم تلویزیونی «کیمیا» ایفای نقش کرده اند.

فیلم تلویزیونی «برگ سبز» به کارگردانی محمدرضا معینی، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می‌شود. داستان فیلم با بازی حمید ابراهیمی، رضا فتوت خواه، نسیم جمالی و شراره سلیم بیات از این قرار است که: محتشم صاحب کارخانه چای در تصادف مشکوکی کشته می‏شود و پسرش اشکان برای مراسم ترحیم او به ایران بازگشته و ... .

شبکه پویا

انیمیشن «پسرک غازچران» به کارگردانی آتیلا دارگای، چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش می شود. در این انیمیشن خواهیم دید: روزی پسرک غازچرانی به نام مت در جنگل با حاکم بدذات مواجه می‌شود. حاکم برای شکار به جنگل آمده که با دیدن غاز مت می‌خواهد آن را به زور تصاحب کند و ... .

انیمیشن «پله، ماشین پلیس قهرمان» به کارگردانی راسماس سیورتسین، پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکـه پویا پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: پله یک ماشین پلیس است. باد و طوفانی که در شهر اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود برق تمام شهر قطع ‌شود. پله با شجاعت دوباره برق را وصل می‌کند ولی ... .

انیمیشن «باسل موش، کارآگاه زبل» به کارگردانی جان ماسکر و دیو میچینر، جمعه ۱۳ آذر ماه ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش می شود. در این انیمیشن آمده است: شهر لندن دوران ملکۀ ویکتوریا؛ پدر یک موش که عروسک‌ساز است، توسط یک خفاش ربوده شده است. او از کاراگاهی به نام باسیل که شرلوک هولمزِ دنیای جویندگان است کمک می‌گیرد. باسیل کشف می‌کند که سرنخ این مسئله به توطئه‌ای علیه ملکه می‌رسد ... .

شبکه نمایش

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «سکوت خدا»، «تاریکی»، «اربعین»، «رودخانه زندگی» و «سرنوشت یک مرد» چهارشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت ۱۲ ،۱۵ ،۱۷ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «پروانه مهرانه»، «سرنوشت یک مرد»، «پروانه ای در باد»، «وقتی تو خواب بودی» و «امتیاز» نیز پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ساعت ۱۲ ،۱۵ ،۱۷ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.

همچنین فیلم های سینمایی و تلویزیونی «وقتی تو خواب بودی»، «فرار نیمه شب»، «پاد زهر»، «تحقیق مجدد» و «هانا» جمعه ۱۳آذر ماه ساعت ۱۲ ،۱۵ ،۱۷ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش خواهد شد