به گزارش افکارخبر، جَمشید مَشایخی متولد آذرماه 1313 در تهران بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» جلوی دوربین رفت و به خاطر بازی سینمایی اش برای مدتی از کار تئاتر اخراج شد و کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد.

بازی جمشید مشایخی در نقش انسان‌های بی رحم و همچنین نقش‌های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری او است.

وی در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال‌الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

تعدادی از هنرمندان با یزگداشت این هنرمند، زادروز وی را تبریک گفتند.

فرزند جمشید مشایخی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام این استاد بزرگ، تولدش را تبریک گفت.

 


وی نوشت: "پدرم که از شما مهربانی را آموختم، سالروز میلادت خجسته،فرزندتان سام مشایخی"

تبریک تولد استاد مشایخی توسط هنرمندان+ تصاویر

 


رامبد جوان نیز با انتشار عکس جمشید مشایخی نوشت: " تولد جمشیدخان قشنگمون مبارک، حیوانات را هم دوست دارن و به به، آرزو می کنم سل های سال، سالم و شاد باشن."

 

تبریک تولد استاد مشایخی توسط هنرمندان+ تصاویر

 


نعیمه نظام دوست با انتشار عکس یادگاری خود با استاد مشایخی نوشت: " امروز باشکوه ترین روزها است، روزیکه آفریدگار شما را به جهان هدیه داد؛ به زمین خوش آمدین فرشته مهر و زیبایی، تولدتون مبارک استاد مهربان و بزرگوارم."

 

تبریک تولد استاد مشایخی توسط هنرمندان+ تصاویر

 


روناک یونسی نوشت: "یک عکس قدیمی و یک خاطره خوب همکاری، استاد تولدتون مبارک و سایه پرمهرتون بر سر سینمای ایران مستدام."

 

تبریک تولد استاد مشایخی توسط هنرمندان+ تصاویر