موسیقی کماکان بدون مدیر

به گزارش افکارخبر، پس از استعفای پیروز ارجمند در چهاردهم تیرماه، فرزاد طالبی که از فروردین‌ماه امسال به‌ عنوان معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دفتر موسیقی مشغول به فعالیت شده بود، به عنوان سرپرست دفتر موسیقی از معاون هنری حکم گرفت. اما حکم سرپرستی او 14 آبان به پایان رسیده و او بدون تمدید حکم سرپرستی سکان موسیقی کشور را همچنان در اختیار دارد!

از طرفی گفته می‌شود که اختلاف بین علی جنتی و علی مرادخانی بر سر گزینه‌های اصلی این سمت، سبب اصلی خالی ماندن صندلی متولی اصلی موسیقی کشور شده است. اینطور که پیداست وزیر ارشاد و معاون هنری‌اش تابه امروز نتوانسته‌اند به گزینه‌ای مشترک برسند.

دفتر موسیقی وزارت ارشاد در حالی بدون مدیر اداره می‌شود، که چیزی کمتر از سه ماه به زمان برگزاری مهمترین رویداد موسیقی کشور، یعنی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر مانده است. از طرفی جشنواره موسیقی نواحی هم قرار است دی ماه در شهر کرمان برگزار شود. خلاء پست مدیریت در دفتر پرحاشیه موسیقی ارشاد، نگرانی‌هایی را در خصوص آینده این جشنواره ها به همراه داشته است.

هنوز وضعیت خوانندگانی که اعلام شده ممنوع‌الکارند مشخص نیست، تا به امروز هیچ خبری از نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر و کم و کیف آن منتشر نشده است، ارکستر سازهای ملی ایران عملا منحل شده، ارکسترهای سمفونیک و ملی با مسائل عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، هنوز خبری از شیوه‌نامه اجرای کنسرت‌ها نشده است، تکلیف سند راهبردی و توسعه موسیقی هم مشخص نیست. حال با این شرایط نگران کننده موسیقی، باید منتظر ماند و دید که چه زمانی ریشه اختلاف جنتی و مرادخانی سر باز می‌کند.

جالب این جاست که حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد نیز در نشست آخرش سوال از وضعیت سرپرست دفتر موسیقی معاونت هنری، همزمان با پایان یافتن دوره چهار ماهه سرپرستی را ابتدا بی‌پاسخ گذاشت و سپس وعده بررسی حقوقی این ماجرا را داد.

تماس‌های خبرنگار فارس با معاونت هنری برای پیگیری این موضوع تا به امروز بی نتیجه مانده و مدیر روابط عمومی معاونت هنری نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

علی مرادخانی پیشتر در این باره به خبرنگار فارس گفته بود: «در تلاش هستم تا فردی مرضی‌الطریفین را انتخاب کنم. اولویت اول من در انتخاب مدیر دفتر موسیقی این است که از داخل وزارت‌خانه فردی را انتخاب کنیم. شخصی که نوازنده خوبی است یا موسیقی‌دان خوبی است، ممکن به مسائل حقوقی این کار اشراف نداشته باشد و نتواند از پس از آن بربیاید. لزومی ندارد که مدیر دفتر موسیقی موزیسین باشد، بلکه باید از این مجموعه و فضا، شناخت کامل داشته باشد.»