باید و نبایدهای جنبش دانشجویی در «ثریا»

به گزارش افکارخبر، جنبش‌های دانشجویی در سراسر دنیا آغازگر یا تکمیل‌کننده حرکات و چرخش‌های بزرگ اجتماعی و سیاسی در کشورها بوده‌اند. جنبش دانشجویی مسلمان در ایران هم در دوره پیش از انقلاب - هرگاه که فرصت یافتند - روحیه آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود را به منصه ظهور رساندند و هم در تحولات دوره انقلاب نقش اساسی ایفا کردند.

تا آنجا که حرکت مستقل دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا، انقلاب دوم نام گرفت. اما دانشجویانِ امروز نیاز به بازتعریف نقش خود در تحقق آرمان‌ها و شعارهای اولیه انقلاب، متناسب با تحولات امروز جامعه ایران را احساس می‌کنند تا بتوانند با کمکِ روحیه آرمان‌خواه و تحول‌ خواه جوانان دانشجو، ریل‌های حرکت قطار پیشرفت کشور را به سوی تمدن نوین اسلامی تنظیم کنند. مجتبی رییسی دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، محمد مهدی رمضان زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، امشب با حضور در برنامه ثریا از نسبتِ جنبش دانشجویی آرمان‌گرا با مسائل پیشرفت کشور از جمله: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان، چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و... خواهند گفت.

در این برنامه همچنین کارنامه جنبش دانشجویی در پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد نقد قرار می‌گیرد. بررسی دلایل کم اثرشدن جریان دانشجویی در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور و نیز میزان ارتباط جنبش دانشجویی با لایه‌های مختلف مردم و پیگیری و مطالبه مسائل و نیازهای مردم به ویژه محرومان جامعه از محورهای برنامه امروز ثریا خواهد بود. در سؤال نظرسنجی پیامکی برنامه امشب نیز از بینندگان پرسیده شده است: شما مهمترین دلیل کم اثر شدن اکثر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی را چه می‌دانید؟ 1- سیاست‌زدگی و فاصله گرفتن از آرمان‌ها 2-  جدا شدن از مشکلات واقعی مردم 3- عدم پاسخگویی مسؤولان.

برای شرکت در این نظرسنجی می‌توان از هم‌اکنون عدد گزینه مورد نظر را به شماره پیامک 300001435 ارسال کرد. برنامه ثریا به تهیه کنندگی محسن مقصودی، با شعار "دیدبانی برای پیشرفت" چهارشنبه‌ها ساعت19:30 بعد از بخش خبری ساعت نوزده، از شبکه یک به روی آنتن می‌رود.