واکنش‌ها به حذف فیلم «محمد» از اسکار

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره به حذف فیلم «محمد رسول الله(ص)» از فهرست اسکار گفت: علیرغم استقبالی که در کشورهای همسایه و سایر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان از این فیلم شد، مسئولان برگزاری جشنواره اسکار به دنبال پروژه اسلام هراسی خود، آن را از لیست حذف کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هر روزه شاهدیم علاقه ملت آزاده جهان به اسلام و پیامبر اسلام(ص) بیش از گذشته می شود لذا با حذف یک فیلم نمی توان جلوی موج پیش رو را گرفت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برگزارکنندگان اسکار با تنگ نظری و به صورت یکطرفه فیلم های خارجی زبان را برگزیده اند، گفت: اثر فاخر مجید مجیدی می توانست برنده جایزه اسکار در بخش خارجی زبان شود و آنها نیز از همین می ترسیدند اما اکنون که با رویکرد سیاسی و مذهبی این فیلم را حذف کردند نه تنها باعث فراموشی آن نشدند بلکه ماهیت واقعی جوایز خود را به جهانیان نشان دادند.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در پایان حذف یک فیلم را باعث حذف رویکرد جهانی به سمت اسلام ندانست و خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت های گروه های تروریستی اسلامگرای افراطی مثل داعش، باز هم رویکرد جهانی به سمت اسلام رئوف ادامه دارد و حذف نخواهد شد.

اسکار در جریان اعلام نامزدهای فیلم های خارجی زبان سال 2016، فیلم فاخر «محمد رسول الله(ص)» را از فهرست خود حذف کرد.