شالویی: ۲۵۰ جوان ایرانی در ۹ رشته در جشنواره حضور خواهند داشت

افکار نیوز : محمود شالویی مدیر مرکز هنرهای تجسمی ارشاد و رئیس ستاد این جشنواره ضمن تشکر از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارشاد استان گلستان، گفت: جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی جوان ۱۶ دوره را پشت سرگذاشته که خوشبختانه از دو سال پیش شاهد بینالمللی شدن این جشنواره شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اول بین‌المللی شدن این جشنواره حدود ۶ کشور و در دوره گذشته که شانزدهمین دوره این جشنواره بود ۱۲ کشور شرکت کردند. در سومین دوره بین‌المللی آن تا کنون ۱۷ کشور حضورشان قطعی شده و خصوصاً اینکه افزایش این رقم نیز امکان خواهد داشت.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مورد شرایط سنی شرکت کننده در این جشنواره و رشته‌های این دوره بیان داشت: شرایط سنی در این جشنواره مطابق سنوات گذشته از جوانان ۱۶ تا ۲۵ سال است که از همه مقاطع تحصیلی از راهنمایی تا کارشناسی ارشد می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: رشته‌های این دوره از جشنواره نیز افزایش یافته است یعنی همه رشته‌های تجسمی از جمله نقاشی، حجم، طراحی، گرافیک، کاریکاتور، نگارگری، عکاسی، مجسمه سازی، سفال و سرامیک و خوشنویسی را در بر می‌گیرد.

حضور ۲۵۰ جوان از کل کشور در جشنواره
وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از جوانان منتخب کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند اظهار داشت: ۳۰ استان کشور با رقمی حدود ۲۵۰ نفر از جوانان منتخب کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

شالویی تاکید کرد: تلاش شده استان‌ها در سطح استانی بدواً در جشنواره ها شرکت کنند تا از بین آنها نفرات برگزیده انتخاب شوند، بنابراین نفرات شرکت کننده در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوان با توجه به استعدادهای استانی از بین برگزیدگان استان مربوطه انتخاب شده اند.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی در ادامه با بیان اینکه یک داور خارجی از کشور کویت بر تعداد داوران ایرانی افزوده شده است، بیان داشت: اغلب داوران و کارشناسان شرکت کننده در این دوره از جشنواره، عموماً از بین اساتید تجسمی کشور هستند. همچنان اینکه با توجه به اینکه دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی در گرگان واقع است، دکتر غلامرضا منتظری به عنوان دبیر جشنواره و آقای فلاح فر به عنوان مدیر هنری جشنواره حضور خواهند داشت.


همکاری سازمان ملی جوانان با مرکز هنرهای تجسمی
محمود شالویی در بخش دیگری از سخنانش به همکاری سازمان ملی جوانان با دست اندرکاران این جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان ملی جوانان نیز جشنواره ملی جوان ایرانی را در بخش هنرهای تجسمی پیش رو دارد، در حد امکان با ما در برگزاری این جشنواره همکاریهایی داشته است. ضمن اینکه برای جشنواره سال آینده نیز این ارتباط بیشتر خواهد شد و این دو جشنواره تجسمی با هم پیوند عمیقتری خواهد داشت.