گروه زیادی زا فیلمسازان فیلم کوتاه با ابزار نگرانی از وضعیت فعلی این حوزه در نامه‌ای گلایه آمیز خطاب به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی خواستار برطرف شدن وضع فعلی و نگاه جدی‌تر مسولان سازمان سینمایی به حمایت از جریان حرفه‌ای تولید فیلم کوتاه شدند.

 

در متن این نامه‌ آمده است:«شما به خوبی آگاهید که بخش عمده بالندگی و حیات سینمای ایران بی تردید مرهون و مدیون فیلمسازان فیلم کوتاه است. فیلمسازانی که ابتدا با آثار کوتاه خود گامهای بلند برداشته و امروزه در داشتن آبرو و اعتبار جهانی سینمای ایران نقش به سزایی دارند.

 

بی گمان سکوت ما در آغاز دوره ی مدیریت جنابعالی به خاطر شرایط موجود و آشفتگی های باقی مانده از دوره ی قبل بود. اما اکنون بنظر می آید،  سکوت ما منجر به فراموش شدنمان در سازمان سینمایی شده است. زیرا با نزدیک شدن به پایان سال وگذشت دو سال از ریاست جناب عالی بر حوزه ی سینما و با توجه به این که مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی هم تولید فیلم اول،  کوتاه و تجربی را از دستور کار خود حذف کرده، هنوز بودجه ی تولیدات حرفه ای به انجمن سینمای جوان اختصاص نیافته است.

 

جناب آقای دکتر ایوبی،  جناب عالی در جشنواره ی فیلم کوتاه شاهد شور و انرژی بی پایان این نسل از فیلم سازان بودید.  فیلمسازانی که براستی آینده ی سینمای ایران خواهند بود. این همه فیلم خوب که بواسطه آن ها جوایز جهانی و داخلی مهم دریافت کرده اند در حالی بوجود آمده که کمترین حمایت ها از فیلمسازان فیلم کوتاه شده است.  صدها فیلمنامه ی فیلم کوتاه برای ساخت نیازمند بودجه ای هستند که به اندازه ی تولید تنها دو فیلم سینمایی هم نمی شود. اینک بیش از یک دهه است که این گروه از فیلمسازان و جوانان مستعد و توانمند کشورمان بودجه کافی برای ساخت فیلم هایشان در اختیار ندارند و حالا منتظر اجرایی شدن قول های شما هستند.

 

شش سال پیش از سر بی حوصلگی مدیران وقت،  بخش فیلم کوتاه از جشنواره فجر حذف شد. آیا این به منزله ی این نیست که برای مدیریت سینمایی کشور فیلم های کوتاه بی ارزش است؟ آیا سازمان دادن بخش فیلم کوتاه برای دبیرخانه فجر تا آن جا دشوار و پیچیده است که بخش فیلم کوتاه به جشنواره فجر باز گردانده نمی شود؟  مهمترین و معتبرترین جشنواره های فیلم جهان بخش فیلم کوتاه دارند والبته این فیلم های کوتاه است که به جشنواره ها اعتبار می بخشد زیرا به تحقیق به دلیل ذات فیلم کوتاه،  حرکت های جسورانه و خلاقیت در این بخش،  بیش از عرصه ی فیلم سینمایی است و براستی فیلم کوتاه سرمایه گذاری برای سینمای آینده ی هر کشوری است.

 

امیدواریم با شروع جشنواره فجر،  شما باز گرفتار و ما باز فراموش نشویم. بی صبرانه منتظر تصمیم،چاره اندیشی و اخبار خوش از طرف شما  قبل ازشروع جشنواره ی فجر هستیم. به امید موفقیت های روزافزون سینمای ایران».

 

امضا جمعی از فیلمسازان فیلم کوتاه ایران