در فصل دوم «کیمیا» چه خواهید دید؟

 31 شهریور ماه سال 1359، نخل‌های خرمشهر جلوی کینه و نفرت رژیم بعث عراق قد بر افراشتند و با تمام نفس و آخرین توان ایستادگی کردند.

 

خرمشهر، آبادان، اهواز و ... از تکه‌زمین‌هایی هستند که با واژه خون، حمله‌های شیمیایی و جنگ‌های تن به تن غریبه نیستند و با گوشت و خون خود خاک، خون و خاکستر را لمس کرده‌اند.

 

آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»

 

دیگر نیازی به گفتن و بازگو کردن اتفاقاتی که در این هشت سال بر مردم ایران گذشته، نیست. آنچه که باید نسل‌های بعد از مادران و پدران ما بدانند، این روزها با سلاح نرم قاب تلویزیون، سینما و با زبان عکس روایتگر روزهای 8 سال مقاومت مقدس بوده و همچنان پررنگ‌تر هستند.

 

 

روایتی عاشقانه از 3 دوره تاریخی

 

«کیمیا» درامی عاشقانه است که در کشاکش روزهای قبل و پس از انقلاب اسلامی، قاب دوربین خود را از خرمشهر به تهران و سپس به فرانسه برده است و حالا این روزها روایت خود را در میان نخلستان‌های خرمشهر رقم می‌زند.

 

آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»

 

 

آنچه که در فصل اول «کیمیا» گذشت؛

 

پس از درگیری و کشاکش روزهای قبل از انقلاب اسلامی، خانواده پارسا به بهانه دادگاه نظامی «فرخ» (حسن پورشیرازی)، مهاجرت کردند و به دنبال آن ماجراهایی آغاز شد که خانواده پارسا به خصوص شخصیت اصلی «کیمیا» را در جریانات دوران انقلاب اسلامی همراه کرد.

 

در دوران انقلاب با دخالت‌های بیجای شهرام کامفر (مهدی سلطانی) و کنجکاوی‌های کیمیا (مهراوه شریفی‌نیا) کم کم خانواده پارسا رنگ و بوی خانه‌ای انقلابی را به خود گرفت. مهری (آزیتا  حاجیان) که مادر خانواده است با همان غریزه مادری، مدیریت خانواده را در دست می‌گیرد و در کنار دختر و همسرش سعی می‌کند، اوضاع داخل خانواده را آرام کند.

 

آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»

 

 

 مجموعه تلویزیونی «کیمیا» جدای از خانواده پارسا که بر محوریت اصلی داستان دختر این خانواده می‌چرخد و همچنین با تعدد قصه‌های جذاب دیگری که دارد، حضور خانواده نکونام، منوچهر، مشفق و... را هم که هر کدامشان نشانه‌ای از خانواده‌های ایرانی دوران انقلاب اسلامی است را نشان می‌دهد.

 

 مهتاب (عاطفه رضوی) همسر سابق مشفق (رضا کیانیان) به دنبال پسر خانواده آرش ( پوریا پور سرخ) است که دست آخر با دوندگی‌های مهری، آرش مادرش را می‌ بیند و در ایران می‌ماند.

 

اگر قسمت‌های سریال 110 قسمتی کیمیا را دنبال کرده باشید، دیده‌اید که آرش جدای از مهر فرزند به مادر، به دنبال علاقه‌ای که به کیمیا داشت، در ایران ماندگار شد و تمام تلاش خود را می‌کند بیش از پیش در دل کیمیا جای باز کند و با او ازدواج کند.

 

«کیمیا» پس از سپری کردن دوره تحصیلی و در سن 17 سالگی  با آرش مشفق ازدواج می‌کند، البته از همان روز عقد مخاطب متوجه می‌شود که ازدواج این دو سرانجامی ندارد و با دخالت‌های خواهر ناتنی آرش ( فرزانه) زندگی آن دو به دوری تبدیل می‌شود.

 

 

آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»

 

و در ادامه .....

 

کیمیا به همراه مادر و برادرش به خرمشهر می‌روند تا شاید بتوانند اخبار تازه‌ای از فرخ بگیرند و به تهران بازگردند، با پافشاری‌های کیمیا در خرمشهر ساکن می‌شوند و کم کم صدای بمب، آژیر و حملات شبانه رژیم بعث عراق شنیده می‌شود. در دو قسمت اول، فصل دوم شاهد بودیم که جنگ تحصیلی از روز 31 شهریور ماه آغاز شد و نه تنها خانواده کیمیا بلکه تمام مردم خرمشهر مانند کوهی استوار در مقابل دشمن بعثی ایستادگی می‌کنند.

 

در فصل دوم سریال 110 قسمتی «کیمیا»، شاهد ایفای نقش بازیگرانی چون حامد بهداد در نقش «محمد جهان‌آرا» ودیگر بازیگران سینما و تلویزیون هستیم.

 

آزادسازی خرمشهر این بار به روایت «کیمیا»

 

 حالا می‌بینیم که فرخ پس از فراز از زندان بغداد، در دوران جنگ تحمیلی به خرمشهر باز می‌گردد و در کنار خانواده خودش که حالا هر کدامشان به میدان نبرد رفته‌اند، از خاک خود دفاع  می‌کند.

 

هر آنچه باید و نبایدهای روزگار دهه 50.60 بود و بارها و بارها از رسانه تصویری چه در قالب مجموعه‌های بلند تلویزیونی و چه فیلم‌های سینمایی به خوبی به تصویر در آمدند‌، از جمله فیلم‌های سینمایی «هیوا» ساخته رسول ملاقلی‌پور، «سیمرغ» حسین قاسمی جامی و مجموعه‌های تلویزیونی چون «خاک سرخ»، «گل‌های گرمسیری»، و «در چشم باد» را می‌توان نام برد و حالا سریال 110 قسمتی «کیمیا» از آن دسته مجموعه‌هایی است که برای اولین بار با تعدد و پیچیدگی صحیح روایت شده و توانسته با نگاه تیزبینانه جواد افشار و قلم مسعود بهبهانی‌نیا هر شب از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:30 مخاطب را پای گیرنده‌ها بنشاند و تاریخ ایران را در سه فصل پیش و بعد از انقلاب،  8 سال دفاع مقدس و زمان معاصر به تصویر در بیاورد.