طالب‌زاده: عمار سینماتک را در ایران گسترش داد

افتتاحیه ششمین دوره جشنواره مردمی عمار با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس و هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه زیادی از مردم در تالار حجاب برگزار شد.

نادر طالب‌زاده، دبیر این دوره از این جشنواره با بیان خیر مقدم به حضار گفت: عمار یک خلأ در ویترین رسانه‌ای ایران را پر می‌کند. یک حرکت بسیجی و جهادگرانه است که فهم رسانه و سینما در سرتاسر ایران را ارتقا می‌بخشد. عمار سینماتک را به کل ایران گسترش داد. ایران کشور روشنی است و روشنفکری در آن در تراز بالایی قرار دارد. ایران لوکوموتیو حرکت‌های اسلامی در منطقه و جهان است و امروز شعار عمار هم حمایت از همین خط است.

او ادامه داد: عقبه عمار بر آموزش استوار است که ابتدا با خط مستند سازی آغاز شد و بعد بخش داستانی در آن شکل گرفت و تقویت شد.

دبیر این دوره جشنواره مردمی عمار با طرح این سؤال که چرا سینمای ایران گیشه ندارد، گفت: شاید یک دلیل آن این باشد که موضوعات و دغدغه‌های مطلوب ایران هنوز کشف نشده است و بارها دیده شده که برخی از آثار این جشنواره که در قالب انیمیشن و مستند خلق شده‌اند، توانسته‌اند در تراز خود گیشه‌شکن باشند. آموزش فیلمسازی در این جشنواره بسیار اهمیت دارد و شخصیت‌های برجسته‌ای برای تقویت این مسیر فعالیت می‌کنند.

طالب‌زاده با اشاره به مردمی که پای کار انقلاب ایستاده‌اند و با تقدیر از خانواده شهدا به‌عنوان خط‌شکنان این مسیر گفت: چند شب پیش مناظره کاندیداهای آمریکا درباره اسلام و آنچه آنها خطر اسلام می‌خوانند در تلویزیون‌ها و رسانه‌های آنها اکو شد. باید در برابر این موج اسلام هراسی که آنها به راه انداخته‌اند، ایستاد چرا که حرف امروز جهان چیزی جز اسلام نیست. ما حقیقت اسلام را می‌شناسیم و امروز رسانه‌های ما و همین جشنواره عمار باید از حقیقت اسلام پشتیبانی کنند تا در جهان لوکوموتیو انقلاب اسلامی بتواند به حرکت خود ادامه دهد و به نتیجه برسد و ما بتوانیم این الگوی راستین و حقیقی را به جهانیان معرفی کنیم.