آقای بازیگر تشییع شد

مراسم تشیع پیکر بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون ولی‌الله مؤمنی در خانه سینما واقع در خیابان وصال شیرازی با حضور برخی از هنرمندان و خانواده وی برگزار شد.

در ابتدا حمیدرضا آشتیانی‌پور گفت: سخن گفتن در مورد مؤمنی بسیار سخت است و رغبتی در این باره ندارم. او ویژگی‌های زیادی داشت، هزار بیت شعر حفظ بود، خط خوبی داشت، اهل ورزش و از سلامتی جسمی بالایی برخوردار بود.

وی افزود: ترک کردن چنین هنرمندانی از میان ما باعث آزرده‌خاطر همه ما می‌شود و از همه مهمتر این که نمی‌توان جایگزینی برای ‌آن‌ها پیدا کرد و شاید سال‌ها به طول انجامد.

علی دهکردی بیان کرد: ما در سوگ هنرمند ملی هستیم و غیر از جامعه هنرمندان، آحاد مردم نیز در سوگ مؤمنی نشستند چون همه ما از او خاطره داریم. شاید منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین حرف ها در مورد هنرمندان این باشد که باید در مراسم جشن و ستایش آن‌ها حرف بزنیم اما همه ما می‌دانیم مرگ جزئی از زندگی ما است و نمی‌توان از آن فرار کرد.

وی افزود: مؤمنی یکی از بهترین‌ها بود که از میان ما رفت، او بازیگر توانمند در عرصه سینما و تلویزیون بود. در ارائه نقش در آثار تاریخی بسیار توانمند بود. خدمت همه اهالی سینما و تلویزیون و خانواده او تسلیت عرض می‌کنم.

سیامک اطلسی گفت: بعد از شنیدن خبر فوت مؤمنی شوکه شدم چون به قد و قامت او نمی‌آمد که این جهان را ترک کند. ولی‌الله شریف و انسان، در کار‌هایش موفق بود.

وی افزود: در دو صنف با مؤمنی همکار بودم. یکی در دوبلاژ و دیگری در سینما که بیشتر مواقع به خصوص در وادی دوبله با هم روز را به شب می‌رساندیم. من به نقش میرزا کوچک‌خان او افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: برای وضعیت جسمانی و روحی مؤمنی زود بود که از میان ما برود. حتما چیزی درونش بوده که به مرگ او ختم شده است، او عادت نداشت درد‌هایش را بروز دهد.

رضا صفایی‌پور بیان کرد: حدود 40 سال با مؤمنی کنار هم بودیم،چیز‌های زیادی مانند ادب، تواضع، منش و مهربانی را از او یاد گرفتم.

آرش معیریان عنوان کرد: دو شب پیش برای اولین بار پیامک مؤمنی به من ارسال نشد، خوشحال شدم که قرار است اولین بار در دادن پیام پیش قدم باشم اما غافل از اینکه اتفاقی برای او افتاده بود چون فردای آن شب در یکی از سایت‌ها خبر فوت او را خواندم،  شوکه شدم. مؤمنی اخلاق، روحیه، حافظه و انرژی فراوانی داشت. من نیز در این غم بزرگ شریکم و آرزوی مغفرت برای روح آن بزرگوار دارم.

وی افزود: امیدوارم قدر هنرمندان عزیزی که در جمع ما هستند و فردا و فرداها ممکن است از میان بروند را بدانیم.

جلیل فرجاد گفت: مؤمنی هم صفات خوبی مانند انسانیت، مردانگی و فتوت را در خود جمع کرده بود، هیچ وقت ترش رویی از این عزیز ندیدم و هیچ وقت رفتار ناپسندی نسبت به همکارانش نداشت. به طور کلی بخشش و بزرگی در وجود او سرشار بود و موج می‌زند.

مجید رجبی معمار گفت: مرگ جزو لاینفک زندگی است، به نوبه خود از کسانی که احساس مسئولیت کردند و به این مراسم آمدند تشکر می‌کنم، باید قدر این آمدن‌ها را بدانیم، من از جانب خانه هنرمندان و شورای عالی خانه هنرمندان به خانواده و اهالی سینما و تلویزیون و دوبلور‌های عزیز تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند او را با محمد و آل  محشور کند.

وی افزود: ما مسئولان باید قدر شناس هنرمندان باشیم و بعد از وفات آن‌ها نیز آن‌ها را از یاد نبریم.

امیرمحمد صمصامی بیان کرد: همه ما جمع شدیم که به ولی‌الله بگوییم که دوستت داریم، مؤمنی از معدود هنرمندانی بود که از دل‌ها وارد شد نه از در‌ها، او بسیار شریف و بزرگ بود.

در ادامه برادر ولی‌الله مؤمنی نیز ضمن تشکر و قدردانی از کسانی که در این مراسم حضور پیدا کردند صحبت‌هایی را در خصوص منش و معرفت برادر خود کرد.

در پایان مراسم نیز نماز این مرحوم توسط حاضرین خوانده شد و تشیع پیکرش را شاهد بودیم.

گفتنی است در این مراسم هنرمندانی چون منوچهر اسماعیلی، سیامک اطلسی، جلیل فرجاد، منوچهر والی‌زاده، علی دهکردی، مجید قناد، جواد پزشکیان، حبیب اسماعیلی، آرش معیریان و... حضور داشتند.