نیمکتی که «طعم گس مرگ» را می‌چشد
سعید سالمی کارگردان نمایش «طعم گس مرگ» در خصوص نمایش خود گفت: یک اثر سه اپیزودی است که شخصیت‌های هر کدام در موقعیت جغرافیایی جدا هستند؛ اما از طرفی همه آن‌ها به هم مرتبط باشند و به نوعی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی افزود: از طرفی یک راوی به صورت ویدئو آرت داستان را برای مخاطبان روایت می‌کند که همین امر موجب درک بیشتر مخاطب از اثر می‌شود.

 

سالمی در رابطه با مفهوم نمایش بیان کرد: مرگ از رگ گردن هم به انسان نزدیک‌تر است؛ اما گاهی این اشتباهات ماست که ما را به مرگ نزدیک می‌کند و باعث گرفتن جانمان می‌شود.

 

وی در راستای شیوه اجرایی نمایش مطرح کرد: اصل دکور ما یک نیمکت است و تمام اپیزودها کوتاه هستند که زمان اجرا به یک ساعت هم نمی‌رسد. همچنین از فاصله‌گذاری و نور موضعی هم استفاده شده که همذات‌پنداری را با مخاطب بیشتر می‌کند.

 

سالمی در خصوص سبک نمایش خود عنوان کرد: متن نمایش رئالیستی است و اجرا گاهی به ناتورالیستی هم سوق پیدا می‌کند که این دلیلی است، برای باورپذیری بیشتر مخاطبان نسبت به نمایش.

 

وی درباره انگیزه خود از انتخاب نمایشنامه گفت: از قبل به این نمایشنامه مشرف بودم. همچنین ایده‌هایی در خصوص آن داشته‌ام. همچنین می خواستم این کار شروعی باشد برای آثار بعدی‌ام.

 

گفتنی است؛ نمایش «طعم گس مرگ» به کارگردانی سعید سالمی از 17 دی ماه در تماشاخانه استاد فنی‌زاده ساعت 19 روی صحنه می‌رود.