روز سه‌شنبه ۲۴ آذرماه با حضور احسان کاوه مدیر شبکه تهران نشان این شبکه رونمایی شد و قرار شد این شبکه از هشتم دی ماه فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

پیش از این سال ها شبکه پنج سیما به عنوان شبکه تهران فعالیت داشت و بعد از فعالیت شبکه پنج سیما به عنوان شبکه اقتصاد، شبکه دیگری برای استان تهران انتخاب شد که ابتدا در بستر اچ دی فعالیت خود را آغاز کرد.

کاوه در مراسم رونمایی نشان شبکه تهران که چندی پیش برگزار شد درباره اختصاص یافتن شبکه ای به استان تهران توضیح داد: ما در شبکه تهران قصد داریم با بررسی پیچیدگی‌های خاص کلانشهر تهران به انعکاس نیازهای مردم و همچنین خدمات مسئولان شهری اقدام کنیم. این شبکه بر پایه نیازهای مردم استان تهران قرار گرفته است بنابراین شبکه تعاملی است و سنت پاسخگویی به سوالات مردم را پیگیری می‌کند.

اگرچه قرار بود این شبکه همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) فعالیت رسمی خود را آغاز کند و حتی کاوه پیش از این در گفتگویی اعلام کرده بود که قرار است سه برنامه تولیدی داشته باشند با این حال نشان این شبکه هنوز تغییر نکرده است و برنامه ها براساس همان کنداکتور قبلی پخش می شوند.

مدیر شبکه تهران در جدیدترین گفتگوی خود درباره تعویق فعالیت رسمی این شبکه گفت: تغییراتی در شبکه تهران بوجود آمد که باعث به تعویق افتادن فعالیت های این شبکه شد.

وی در توضیح بیشتر این تغییرات به سخنان کوتاهی اکتفا کرد و گفت: ما با مشکلات زیرساختی، مالی و تولیدی مواجه شدیم و ترجیح دادیم چند روزی فعالیت رسمی شبکه را به تاخیر بیندازیم.

کاوه در پاسخ به پرسشی درباره زمان قطعی آغاز به فعالیت شبکه تهران عنوان کرد: متاسفانه به دلایلی فعالیت شبکه به تعویق افتاد و من امیدوارم این زمان زیاد طول نکشد چراکه فعلا نمی‌توان زمانی قطعی اعلام کرد.